fbpx

Trema od javnog nastupa: Kako održati govor pred publikom?

Ljudi uglavnom imaju ogroman strah i tremu prilikom javnog obraćanja publici, čak i kad ta publika broji svega nekoliko kolega ili najuži krug porodice.


Woman speaking the speech

PRVA FAZA – PRIPREMA GOVORA

Faza pripreme u svakom je poslu izuzetno značajna. Upravo ste zbog toga zasigurno čuli izreku “priprema je posla posla”, što nije daleko od istine. Ukoliko ste dobro pripremljeni ii mate taj unutrašnji mir zbog plana razrađenog d detalja, velika je vjerovatnoća da će vaš govor proći dobro i naići na pohvale. Neke od stvari na koje trebate obratiti pažnju u prvoj fazi – fazi pripreme govora su:

Izaberite glavnu poruku koju želite da prenesete svojim govorom

Bilo bi poželjno da vaš govor može da se sumira na jednu do dvije rečenice, dakle jednostavnost je ključ dobre poruke za javni govor. Trebalo bi da postoji neka glavna poruka kojom ćete započeti govor i kojom ćete sumirati kada govor budete privodili kraju. Neka to bude nešto jednostavno, što će se publici zadržati u mislima i što će ostaviti snažan utisak, prenosi yep.ba.

Upoznajte svoju publiku

Tip publike umnogome određuje vašu poruku u njenom samom nastajanju, uzimajući u obzir ton i način prezentovanja govora. Nećete se na isti način obraćati tinejdžerima i direktorima i klijentima vaše firme. Da biste adekvatno pripremili govor, veoma je bitno da poznajete svoju publiku.

Ko su ti ljudi pred kojima ćete govoriti: starost, spol, ubjeđenja i stavovi?

Koliko su upoznati sa temom o kojoj govorite (od ovoga zavisi koliko ćete ozbiljnu terminologiju koristiti)?
Zbog čega su tu: iz znatiželje, da bi nešto naučili ili su primorani da prisustvuju tom događaju?

Izbacite iz glave negativne misli

Veoma je važno da zapitajte sebe: Šta je najgore što može da se desi?

Može se desiti da vas ljudi čudno gledaju, jer ne držite govor koji ispunjava njihova očekivanja. Ili da neko počne možda da vam se smijje, ali time će više sebe predstaviti kao nekulturnu osobu, nego što će ugroziti vaš govor.

Razmišljajte o korisnim stvarima koje će vam taj govor donijeti:

  • prevazići ćete strah od javnog nastupa,
  • možda upoznati neke istomišljenike,
  • čuti neki koristan savet nakon toga,
  • u svakom slučaju možete biti samo u prednosti.

Istražite temu govora

Bacite se na istraživanje, izgradite svoje stavove i poduprite ih određenim argumentima – za i protiv. Ako neko može da pronađe rupu u vašem govoru, da otkrije kako niste dovoljno upoznati sa temom o kojoj pričate i da vaši stavovi nemaju dovoljno argumenata – govor neće imati željeni efekat. Pronađite makar tri argumenta koja će podržati vašu poruku.

Koristite priče, metafore i šale

Zamislite sebe na mjestu vaše publike – ukoliko je govor dosadni skup činjenica, teorija i statističkih podataka, potpuno gubite pažnju slušalaca. Morate ubaciti živopisne priče pune metafora i antiteza i povezati ih na neki način sa svojom temom. Što je živopisnija priča koju uspijete da ispričate, to bolje.

U zavisnosti od situacije, možete ubaciti i poneku šalu na svoj račun. Naravno morate poznavati publiku da biste znali da li je to prikladno ili ne. Također je jako važno da i u šalama budete umjereni, jer ukoliko se rigorozno šalite na vlastiti račun, publika će steći dojam da degradirate sami sebe od nervoze.

Govorite tečno i budite konkretni

Potrudite se da vaš govor teče bez zvukova poput „mmm“ i „aaa“ ili drugih poštapalica koje su u upotrebi u svakodnevnoj komunikaciji neformalnog karaktera. Nemojte okolišati i počinjati rečenice sa: „Pitam se…“, „Možda bi…“. Budite konkretni, treba da održite smisleni govor, a ne da čavrljate. Napravite kratak uvod i pređite direktno na stvar, naročito ako imate ograničeno vrijeme za svoj govor.

Zapišite govor na papiru

Formiranje ozbiljnog govora u glavi je veoma težak posao. Zapišite ga, tako ćete lakše pratiti tok i efektnost, neće se desiti da zaboravite neku dobru ideju, a lakše ćete uočiti i ispraviti greške, ako ih ima. Treba da imate jasan, čist i razrađen uvod, srž (glavni dio) i zaključak. Uvod i zaključak treba da budu kratki i da ostavljaju snažan utisak na publiku.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!