Savjeti psihologa: Osam nesvakidašnjih načina oslobađanja od stresa

Misli bježe, koncentracija opada, napetost raste, osjećate unutrašnju neprijatnost, paniku – to su oni, tipični simptomi stresa, koji nas izbacuju iz ravnoteže. Šta raditi? Naučiti upravljati stresom, jer to pomaže, ne samo da se vratite u formu, nego i da eliminišete bolest, i čak, usporite proces starenja.

16.01.2016.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
  1. Češalj

U toku radnog rana, provedenog ispred monitora, mimična muskulatura postaje veoma napeta, tako da glava postaje veoma teška i počinje da boli. Jedan od načina izbjegavanja stresa – češljanje kose u trajanju 10-15 minuta. Ova procedura pomaže „aktivirati “ krv i osloboditi mišiće.

  1. Hrana

Ukusna hrana – efikasni antistres doping. Sačuvati dobro raspoloženje, osloboditi se stresa pomaže masna riba, koja sadrži omega-3 masne kiseline, veoma korisne za nervni sistem. Ako ne volite ribu, pojedite sladoled ili bananu. Ove namirnice su bolje od antideprisiva.

  1. Istrljajte dlanove

Još jedan način da se ublaži napetost i izbjegne stres. Potrebno je svom snagom protrljati dlan o dlan, dok dlanovi ne postanu vrući. Takođe je korisno i protrljati uši. Na taj način, brzo ćete se vratiti i fokusirati na posao.

  1. Isprati konflikte i stresove

Izboriti se sa negativnom emocijom pomaže 15-minutno tuširanje. Stanite ispod toplog mlaza vode, tako da on masira glavu i ramena. Ubrzo ćete osjetiti kako voda odnosi sa sobom sve nepotrebno.

  1. Boje

Psiholozi su otkrili da oslikavanje bojanke u roku od 2 do 3 minute u periodima pojačanog stresa petostruko povećava vjerovatnoću da se svi poslovi završe na vrijeme.

  1. Čaj sa hibiskusom

Nagomilavanjem radikala čovjek ima osjećaj panike i anksioznosti-karakteristike stresnog stanja. Hibiskus ne daje radikalima gomilanje, kao da ih razvodnjava, i na taj način pomaže oslobađanju od stresa, ne izazivajući u vama malaksalost.

  1. Spremanje

Razvrstavanje stvari na svoja mjesta pomaže da se fokusirate i organizujete misli. Osim toga, uredne police, ladice, fioke, ormari, daju pozitivan psihološki efekat – spoljašnja uređenost i organizovanost nesvjesno se prenosi na sopstven život.

  1. Ples

Obavezno plešite kod kuće. Ritmički pokreti uz muziku odlično pomažu eliminisanju stresa. Osim toga, ples doživljavamo kao zabavu, za razliku od sličnih vježbi u fitnes klubu.

(uspesnazena.com)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.