Piškite ‘za svaki slučaj’ iako vam nije sila? Studentica fizioterapije objasnila zašto je to loše

Kratko i jasno objasnila je da savjet "idi u WC za svaki slučaj" ne bi trebalo slušati. Barem ne prečesto.


bathroom

Sabrina Baxter studira fizioterapiju, a svoj TikTok profil koristi uglavnom za objavljivanje videa u kojima pratitelje educira o zdravlju mišića zdjelice. U jednom od svojih videa objašnjava zašto ne trebate ići na wc dok zbilja ne osjetite potrebu, prenosi mojfaks.dnevnik.hr.

Radi se uglavnom o situacijama kad izlazite iz kuće i razmišljate: ‘Ne moram piškiti, ali možda ću trebati uskoro, pa idem onda sada na wc’. S vremena na vrijeme to nije nikakav problem, ali ako to radite često vaš se mjehur nikad dokraja ne napuni – ne dosegne svoj puni kapacitet, objašnjava.

Kako dalje govori, ako piškite kad je mjehur napola ili manje pun, vjerojatno ćete češće osjećati potrebu da odete na wc jer će mjehur već napola pun signalizirati “ding, ding, ding, vrijeme je za pražnjenje”, slikovita je buduća fizioterapeutkinja.

@nosuchthingastmi

no more peeing just in case!!!!!! #pelvichealth #pelvicfloortherapy #bladderhealth #urinaryincontinence

♬ original sound – sabrina baxter, SPT

Mjehur se može i pretrenirati

Poanta je u tome da u tom procesu senzibilizirate svoj mjehur na manji volumen mokraće, na što se tijelo nakon nekog vremena privikne. Ovu je naviku onda teško promijeniti.

U tom je slučaju potrebno pretrenirati vaš mjehur, govori.

Ako vas muči ovaj problem, možete primijeniti nekoliko koraka. Najbitnije je – ne paničarite. Što ste nervozniji ili uzrujaniji, veće su šanse da će vaš mjehur pobijediti.

Pokušajte s vježbanjem mišića zdjelice, takozvanim kegelovim vježbama. – Ove vježbe jačaju mišiće zdjelice pa ćete dulje moći odgađati uriniranje, kaže.

Ako ovo ne upali, Sabrina ipak savjetuje da odete na wc jer zadržavanje mokraće može dovesti do urinarnih infekcija, stoga neka vam to ne bude način za pretreniranje mjehura. – Ove su informacije namijenjene osobama kojima smeta koliko puta moraju ići na wc. Nitko ne želi cijeli dan brinuti o tome gdje je wc i hoće li izdržati do njega, kaže.

Savjete ove studentice poduprla je i fizioterapeutkinja Heather Jeffcoat, stručnjakinja za održavanje zdravlja zdjeličnih mišića. Savjetuje da se na wc odlazi otprilike jednom u dva do tri sata.

Kad neurološka poveznica između mjehura i mišića zdjelice postane disfunkcionalna, umjesto da se mišići zdjelice kontrahiraju kako bi zadržali sadržaj mjehura, opuštaju se u okolnostima koje za to nikako nisu pogodne – u autu, putem do wc i slično. U tim trenucima moguće je da urin procuri, to jest, da vam ‘pobjegne’, kazala je za Buzzfeed.

Osim ovog savjeta da piškite jednom svaka dva-tri sata, dodaje da je to u noćnim satima dodatno “rastegnuto”. Trebali biste moći odspavati barem šest sati prije nego što vas vaš mjehur probudi.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!