Studentsko zdravlje: Vježbanje neposredno prije spavanja poboljšava san

Dobro je poznato da fizički aktivan dan može poboljšati noćni odmor, a nova studija je istražila kako vrijeme kada vježbamo, može dovesti do različitih rezultata.


Woman indoors doing fitness workout at home, watching online video tutorial
Ilustracija: Envato

Analiza otkriva nekoliko zanimljivih otkrića o tome, kada bi moglo biti najbolje vrijeme da se preznojimo, te sugeriše da se klonite kasnonoćnih sesija, ako se želiš ujutro osjećati podmlađeno.

Istraživanje su sproveli naučnici o snu sa kanadskog univerziteta Concordia, koji su pokušali popuniti neke praznine u vezi između vježbe i sna. Kako bi to učinili, istraživači su proveli meta-analizu podataka prikupljenih u 15 studija, fokusirajući se na to kako pojedinačne intenzivne vježbe utiču na mlade i sredovječne osobe u satima prije spavanja.

Ova analiza uključivala je različite varijable, kao što su kondicija ispitanika i jesu li sjedili ili su fizički aktivni, jesu li se vježbe izvodile rano ili kasno naveče i koje vrste vježbi su bile uključene, prenosi ultra.ba.

Sve u svemu, naša analiza je pokazala da, kada je vježbanje završavalo dva sata prije spavanja, bilo je koristi za spavanje, uključujući podsticanje početka sna i produženo trajanje sna, kaže voditelj studije Emmanuel Frimpong. – S druge strane, kada je vježbanje završavalo manje od dva sata prije spavanja, to je imalo negativan uticaj na san. Učesnicima je trebalo duže vremena da zaspu, a trajanje sna se skratilo.

Ostali korisni nalazi iz analize tima uključuju zaključak, da je vožnja bicikla vrsta vježbe koja je donijela najviše koristi u podsticanju početka sna i dubokog sna, te da su vježbe visokog intenziteta između 30 i 60 minuta bile najkorisnije za početak i trajanje sna. Jedan zanimljiv zaključak bio je da je vježbanje visokog intenziteta, bez obzira na to kada se izvodilo u večernjim satima, dovelo do blagog smanjenja REM faze sna.

Na osnovu naše analize, zdrave, mlade i sredovječne odrasle osobe bez istorije poremećaja spavanja, večernje vježbe treba da izvode rano naveče, ako je moguće, kaže Frimpong. – Pojedinci se takođe trebaju pridržavati dosljednog rasporeda vježbi, jer vježbanje u različito doba večeri može uzrokovati poremećaje sna. Pojedinci bi takođe trebali razmisliti jesu li jutarnji ili večernji ljudi. Vježbe visokog intenziteta, koje se izvode kasno naveče mogu dovesti do poremećaja sna kod ljudi jutarnjeg tipa.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!