Slobodno vrijeme u izumiranju

Granica između profesionalnog i privatnog života polako nestaje, posebno u najrazvijenim zemljama gdje u prosjeku 60 odsto zaposlenih nema određeno radno vrijeme, jer su preko Interneta i telefona neprestano na raspolaganju poslodavcima i klijentima.


Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Granica između profesionalnog i privatnog života polako nestaje, posebno u najrazvijenim zemljama gdje u prosjeku 60 odsto zaposlenih nema određeno radno vrijeme, jer su preko Interneta i telefona neprestano na raspolaganju poslodavcima i klijentima.

Advertisements

U Meksiku, Brazilu i Indiji je čak 80 odsto zaposlenih dostupno 24 sata poslodavcima i poslovnim partnerima, pokazao je svjetski godišnji tehnološki izvještaj Cisco Connected World Technology 2014, sastavljen na osnovu ankete zaposlenih u 15 najrazvijenijih zemalja sveta, prenosi portal BIZLife.rs.

Svaki četvrti Francuz od 18 do 50 godina starosti izjavio je da nema fiksno radno vrijeme i da poslovnu komunikaciju obavlja i u slobodno vrijeme. Zaposleni u Kini i Rusiju takođe sve manje imaju fiksno radno vrijeme i primorani su da rade i van radnog vremena, i to posebno generacija od 31 do 50 godina.

U izvještaju se navodi da većina stručne radne snage u razvijenim zemljama smatra da je fleksibilno radno vrijeme koje je omogućila savremena tehnologija posljedica savremene organizacije poslovnog života koja zahtjeva mobilnost i rad na razdaljini.

Advertisements

Više od 25 odsto zaposlenih, na čelu sa Njemcima i Francuzima, vjeruje da će poslovni saradnici preduzeća biti sve više raštrkani po svetu i da menadžeri neće morati da budu svakodnevno fizički prisutni na poslu.

Četvrtina ispitanika u 15 zemalja sveta pokazala je spremnost da radi na Marsu ili nekoj drugoj planeti ukoliko bi njihovo preduzeće tu otvorilo filijalu.

Jedan broj stručnjaka okupljenih povodom 40. godišnjice francuske Agencije za poboljšanje uslova rada (Anact) predvidio je da će do 2053. zaposleni raditi od kuće, iz zajedničkog poslovnog prostora koji dijeli više kompanija, iz prevoznih sredstava, iz parkova, kafea i restorana. Ukratko, svuda osim iz klasičnih kancelarija.

(RTC/Tanjug/BIZLife.rs)