Richard Branson, izvršni direktor Virgin Group
Richard Branson, izvršni direktor Virgin Group

Sajt Inc.com donosi sedam najvažnijih principa, koji mogu da nauče bilo koga da bude bolji govornik – bez obzira o kakvoj vrsti govora je riječ.

Govorite iz srca

Brenson ne samo da je nervozan kada treba da govori u javnosti, već i mrzi uvježbane govore jer unose dodatni pritisak. Da bi odgovorio na oba izazova, primjenjuje jednostavnu tehniku: Govori iz srca. Baš kao što stara izreka kaže – jedina stvar koju ne možete da lažirate jeste iskrenost.

Pokažite strast

Brenson vjeruje da ako možete da govorite strastveno, vaša poruka može da stigne do velikog broja ljudi, i oni će razumjeti poruku. Strast ima univerzalni jezik – lako se prepoznaje. Ne morate da bude najbolji ekspert na svijetu, ali morate da volite to što predstavljate. Motivišete publiku da vjeruje svojim željama i da radi na njima.

Pokažite smisao za humor

Kao i mnogi efektivni govornici, Brenson vjeruje u humor. Preporučuje da ubacujete dovitljive rečenice na početak i na kraj govora, da pokazujete i smiješnu stranu ozbiljnih stvari, i zaključujete govor sa osmijehom. Dovitljivost i osmijeh bolje su oružje po Brensonu od ubacivanja šala.

Budite skromni

U zavisnosti od poruke, vaša skromnost može da bude dio poruke. Egu nema mjesta kada je javni govor u pitanju. Najbolji govornici, kao i najbolji lideri, znaju zbog čega su baš tu – i da se to postiže ukoliko ostaju skromni.

Budite autentični

Kada je u pitanju povezivanje sa publikom, Brenson preporučuje da budete originalni. Nemojte se pretvarati da ste nešto što niste, publika to lako prepozna. Budite iskreni, govorite iz sopstvenog iskustva ako treba, i sa tim nećete pogriješiti.

Usmjerite se na to da date realne vrijednosti

Brenson se uvijek usmjerava na to da donosi neku vrijednost publici kojoj se obraća. Želi da ljudima da nešto istinski korisno u zamjenu za njihovo dragoceno vrijeme. On polazi sa svog stanovišta – i njegovo vrijeme je takođe dragocjeno, i ne dozvoljava svakome da ga uzaludno troši.

Prevaziđite nervozu i nastavite

Iako javni govor nije Brensonova najomiljenija aktivnost na svijetu, i čini ga nervoznim, ipak prevazilazi sve to i nastavlja. On pruža šansu sebi da se osjeća udobno u tome što mu je „nezgodno“.

(Bizlife.rs)

Prethodni članakNapustio fakultet i pokrenuo kompaniju za proizvodnju led sijalica
Naredni članakŠto je to emocionalna inteligencija?

STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.