Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Prema psihološkim definicijama, emocionalna inteligencija je sposobnost razumijevanja i reagiranja na emocije, a mnogi ju smatraju važnijom čak i od samog koeficijenta inteligencije, posebno kada je riječ o poslu. Uvriježeno je mišljenje da su osobe kod kojih je dobro razvijena emocionalna inteligencija, uspješniji od onih kod kojih to nije slučaj.

Postoje četiri razine emocionalne inteligencije: percepcija emocija, sposobnost njihovog razumnog korištenja, razumijevanje i upravljanje emocijama.  Ona uključuje i poznavanje vlastitih osjećaja, motiviranje samoga sebe, kontrolu intenziteta osjećaja, prepoznavanje emocija kod drugih ljudi te uspostavljanje i održavanje zdravih odnosa s drugim ljudima.

Unatoč tomu što je riječ o relativno novom pojmu, (1990. godine je definiran) brzo je prihvaćen u široj javnosti jer objašnjava neke svakodnevne situacije, zašto je naprimjer neka osoba omiljena u društvu ili zašto se netko dobro snalazi u različitim zadacima. Emocionalna inteligencija podrazumjeva i sposobnost prepoznavanja i upravljanje tuđim emocijama. Roditelji nas od malih nogu uče kako steći prijatelje, samopouzdanje, kako surađivati u skupini, izvršavati obveze, suosjećati s drugima i rješavati sukobe. Upravo su te, u djetinjstvu naučene vrijednosti, ključne ispravnom razvoju emocionalne inteligencije koja je bitna za svakodnevno funkcioniranje s drugim ljudima. Jeste li ih vi razvili?

(Karla Gardavski / STUDOMAT.ba)

Prethodni članakRichard Branson: Sedam trikova za dobar javni govor
Naredni članakInnovation Hack: Otvorene prijave i otvoreni dan

Studentica sam treće godine studija logopedije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru. Volim putovati, fotografirati i pisati.