Možete imati genijalnu ideju, ali ako nemate sposobnost da je prodate nekome, ili da od nje kreirate proizvod, sve Vam narodski rečeno “pada u vodu”.
Gotovo svaka vrsta posla je direktno ili indirektno povezana sa prodajom – pitate se kako? Najuspješniji ljudi iz bilo koje oblasti istovremeno su i odlični prodavci. Ako ste sposobni da utječete na druge ljude, vještinu prodaje možete naplatiti na neograničen broj načina i to bez obzira na to čime se primarno bavite.
Jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Bil Gates otkrio je da je njegova najvrednija vještina sposobnost da prenese lični entuzijazam na druge ljude. Dakle, sposobnost da prenesemo ubjeđenje u vezi sa onim šta nas ispunjava, šta nam znači i u šta vjerujemo podrazumijeva više empatije nego agresivnosti, više slušanja nego pričanja, više pažnje nego ignorisanja.
Ako posjedujete prodajne vještine, znat ćete da se predstavite, motivišete drugu osobu, znat ćete kako da tražite i dobijete ono šta želite, kako da prevaziđete primjedbe i nečije inicijalno odbijanje, kao i kako da na druge ljude prenesete entuzijazam koji imate u vezi sa nekom idejom ili prijedlogom.
Znati prodati (ideju, proizvod, uslugu) vještina je zlata vrijedna.
Sposobnost prodaje Vam omogućava veću zaradu, veći autoritet, višu radnu poziciju, veću ispunjenost i zadovoljstvo poslom kojim se bavite.
Primjeri koji to potvrđuju:
- Finansijski stručnjak treba da ubijedi kolege u vrijednost određenih investicija ili razloga za kontrolu troškova zato što će na taj način bez kočenja moći da sprovede svoj finansijski plan.
- Inženjer ili programer treba da motiviše direktora da počne sa proizvodnjom novog modela uređaja, odnosno programa, na osnovu predložene sheme zato što će se na taj način značajno isplatiti njegov uloženi rad, i u novcu i u zadovoljstvu.
- Menadžer treba da dobije podršku kolega u vezi sa primjenom novog načina organizacije zato što će na taj način preduzeće postati efektnije, a on dobiti zasluge za povećanu profitabilnost timova koje vodi.
- Marketing stručnjak treba da ubijedi kolege zašto kampanja treba da se vodi oglasom koji možda nije vizuelno dobar, ali je profitabilan. Na taj će način dobiti budžet za početak kampanje, a naravno, prodavac treba da motiviše potencijalnog kupca da poruči proizvod ili uslugu koja će mu realno biti korisna.
Danas je potreba za timskim radom vrijednija nego ikad; uloga menadžera, također, jer je tim bez lidera prepušten sam sebi. Sposobnost da dobijete nečiju pažnju i uspješno prenesete ideju u koju vjerujete ima ogroman utjecaj na profesionalne rezultate koje postižete.
Počnite da razmišljate o dobitima koje će drugi ljudi ostvariti kada prihvate Vaš proizvod ili servis, odnosno prijedlog ili ideju. Razmislite koje im probleme možete riješiti; kakve uspjehe mogu postići, šta će moći da rade lakše, brže, utjecajnije, jeftinije i zadovoljnije!?
Kako da znate šta je dobit? Probajte interesantnu vježbu sa običnom drvenom olovkom. Karakteristika drvene olovke je da tekst napisan grafitom može da se obriše. Dobit je da ako pogriješimo lako možemo da korigujemo ono što smo napisali. Karakteristika je da se drvena olovka pisanjem smanjuje – jeftinija je. Dobit je da uvijek vidimo koliko je olovke ostalo za pisanje i nije strašno ako je izgubimo.
Karakteristika prijedloga za prihvatanje procedure koji menadžer daje svojim kolegama je da se određena procedura mora raditi na definisan način, određenim brojem koraka. Dobit za kolege je da će kada počnu da primjenjuju tu proceduru sebi uštedjeti 40 sati mjesečnog dosadnog administrativnog dijela posla i da će onda to novootkriveno vrijeme moći upotrebiti za poslove koji ih inspirišu.
Ukoliko već radite, ali osjećate da ne napredujete, razmislite kako radite, gdje griješite i kako biste da možete promijenili neke stvari. Jedna od tehnika koja nikog ne ostavlja ravnodušnim jesu dobra, smišljena i pametna pitanja. Pomoću njih otkrivate šta druga strana želi, misli i očekuje. Zahvaljujući pitanjima stavljate do znanja da ste zainteresovani da čujete mišljenje druge osobe, da želite da razumijete sagovornika i da kreirate bolji odnos.
Evo nekih modela pitanja koja možete koristiti kako biste uspjeli dobiti traženo:
- Šta mislite o …?
- Gdje je trenutno najveći izazov?
- Gdje vjerujete da je najveći prostor za napredak?
- Šta mislite da bi bilo dobro da je drugačije u vezi sa …?
- Koje je Vaše trenutno iskustvo u vezi sa …?
- Šta Vam je važno u vezi sa …?
- Šta biste voljeli da se desi ako počnemo da …?
- Da li ste otvoreni da Vam predložim nešto drugačije?
STUDOMAT.BA