Zaštitite oči i glavu od posljedica dugotrajnog gledanja u ekran

Kako očuvati svoj vid i spriječiti glavobolje ako provodite previše vremena za ekranom? Vid je jedno od najvažnijih čula našeg organizma. U posljednje vrijeme sve je izloženiji, a naše oči se sve više naprežu.

 Zaštitite oči i glavu od posljedica dugotrajnog gledanja u ekran

Stručnjaci tvrde da svoje oči preventivno i u određenoj mjeri možete zaštititi od trajnih posljedica kratkovidnosti. Opće je poznato da jedan prosječan radnih, učenik ili student, u doba tehnološke ere za svojim računarom provodi preko pet sati dnevno, ako se na to doda još i gledanje u ekran televizora i mobitela, ta brojka onda prelazi svoju dvostruku vrijednost.

Šta možete učiniti kako biste na minimum smanjili utjecaj štetnih posljedica na vaše oči?

Postoji nekoliko trikova koji će vašim očima pružiti mir, a uz to vam donosimo i set određenih vježbi koje će doprinijeti odmaranju vašeg čula vida.

Najprije budite sigurni da se nalazite na sigurnoj udaljenosti od ekrana vašeg računara. Optimalno, bi ta udaljenost iznosila 60-70 cm. Ako se već nalazite na udaljenosti koja vam pruža zaštitu, pobrinite se da na svom elektronskom uređaju uključite filter plavog svjetla koji će smanjiti toksinsko djelovanje i spriječiti bespotrebno naprezanje očiju.

Također je vrlo bitno da pravite pauze. Dozvolite sebi da svakih 20ak minuta skrenete pogled s vašeg ekrana na nekoliko minuta. Bilo bi pogodno kada biste u tom periodu vaš pogled mogli usmjeriti na prirodu obojenu u zeleno. Dokazano je da zelena boja osim što djeluje smirujuće, odmara i naš vid. Stoga pronađite si drvo i uživajte u raskoši zelenila dok odmarate svoje oči.

U procesu odmaranja vaših očiju može vam pomoći i ovih pet vježbi koje ujedno mogu umanjiti ili prevenirati vašu glavobolju.

1. Masaža očiju

Zatvorite oči. Zatim zatvorite i stisnite oči jako na dvije ili tri sekunde. Opustite mišiće oko očiju. Zatvorite i stisnite oči ponovno. Ovu vježbu bi bilo dobro da ponovite do desetak puta, a ona na vaše oči ima masažni učinak.

2. Gledanje u tamu

Stavite laktove na stol, zažmirite i pokrijte oči dlanovima. Opustite se i gledajte u tamu. Ova vježba će i razbistriti vaš um, ne samo vid. Bilo bi poželjno gledati u tamu nekoliko minuta.

3. Naizmjenično gledanje u stranu

Stojte ili sjedite uspravno. Gledajte ispred sebe, zatim bez pomicanja glave, pogledajte u lijevo. Fokusirajte se na ono što vidite. Tada pogledajte na desno i fokusirajte se na ono što vidite. Mičite oči s jedne na drugu stranu pet puta. A cijelu vježbu ponovite tri do četiri puta.

4. Kruženje očima u krug

Sjedite ravno i opustite se. Pogledajte u lijevo i polako pomičite oči u krug u smjeru kazaljke na satu. Ponavljajte pet puta u tom smjeru te pet puta u obrnutom smjeru od kazaljke na satu. I ovu vježbu kao i prethodnu preporučljivo je ponoviti najmanje tri puta.

5. Bliži i dalji fokus

Fokusirajte oči na olovku ili neki sličan objekt, koji bi trebao biti udaljen 20-30 cm od vaših očiju. Tada pogledajte nešto u daljini. Fokusirajte se na to i pokušajte vidjeti detalje. Zatim pogledajte ponovno u olovku koja vam je u blizini. Promijenite fokus pet puta. A ciklus ponovite tri puta.

Nadamo se da će vam ovaj set vježbi i savjeti stručnjaka koje smo vam predstavili pomoći da pobijedite glavobolju i slabljenje vašeg čula vida.