Živite li uobičajenim studentskim životom i svaki dan vam je prepun obaveza, u toj mjeri da jednostavno ne znate ni sami odakle da počnete: odlazak na predavanja, pregled bilješki, pisanje seminarskih, istraživačke aktivnosti, različiti projekti, priprema za kolokvijum ili ispit, ponekad i dodatni posao, i tako u nedogled.

Takva situacija može biti vrlo stresna, a kako biste lakše i bolje organizovali dnevne aktivnosti neophodno je da napravite dobro osmišljeni plan. Kada je ono što želite da odradite zapisano, i kada po stavkama odrađujete sve što je potrebno, sve izgleda mnogo jednostavnije, manja je vjerovatnoća da se izgubite u moru obaveza i zaboravite ono što treba da ispunite.

Stoga vam preporučujemo da probate da napravite „to do” listu te vam u nastavku nudimo savjete koji će vam olakšati sastavljanje i korištenje ovakve liste.

1. Brainstorming – Ispišite bez ikakvog reda sve stavke koje treba da odradite za sutra. To možete raditi na listu papira, svom planeru ili na zasebnim karticama i na svakoj napišite po jednu obavezu. Sada ne treba razmišljati o prioritetima, jednostavno napišite sve što je potrebno uraditi.

2. Tajming – Potrebno je da procjenite raspoloživo vrijeme za obavljanje tih aktivnosti kao i koliko vremena vam je potrebno da određeni zadatak uradite. Pored svake aktivnosti koju ste prethodno napisali, zabilježite i neophodno vrijeme za ispunjenje istog. Ovdje treba biti izuzetno pažljiv zato što se vrlo lako može dogoditi da pogriješite u procjeni i tako umanjite svoju produktivnost kasnije. U tom slučaju, bolje je da predvidite više vremena nego manje. Tako možete izbjeći isfrustriranost ako nešto ne stižete (što se događa ako isplanirate manje vremena), ali i da vam ostane vremena za slobodno vrijeme ukoliko završite ranije od predviđenog.

Nakon što ste odredili vrijeme za obavljanje svake od stavki na vašoj listi, napišite koliko vremena imate na raspolaganju tog dana, pa u skladu sa tim napravite plan.

3. Napravite listu prioriteta – Vjerujemo da je lista obaveza duga, zato je potrebno da odredite šta je najvažnije da odradite taj dan kako biste izbjegli preopterećenost i isfrustriranost zbog suviše zgusnutog rasporeda. Budite praktični i zadatke grupišite u apsolutne prioritete, nešto manje bitne i zahtjevne zadatke, kao i svakodnevne obaveze koje možete odraditi ukoliko vam ostane vremena.

4. Precrtavanje stavki – Sada kada imate spremnu i uređenu listu zadataka koje je potrebno odraditi vrijeme je da počnete i sa precrtavanjem stavki. Krenite od najvažnijih, nakon toga prelazite na naredne ili dodajete nove. To vam može biti zanimljivo, a osim toga izuzetno je praktično.

5. Procjena uspješnosti – Najprije pregledajte sve aktivnosti A prioriteta. Ukoliko imate mnogo neodrađenih A stavki, biće da niste bili preažurni. Potrudite se da to popravite narednog dana. Ukoliko su sve precrtane, preimenujte aktivnosti B (ako ih je ostalo) u A i onda ćete dobiti nove prioritete. Ukoliko ste se baš potrudili da ispoštujete tajming i prioritete, onda vam je vjerovatno ostalo vremena i za one najmanje hitne aktivnosti.

Nemojte da vas brine ukoliko isprva ne isplanirate dobro svoje aktivnosti, niti ako ne ispunite plan. Bitno je da jednom krenete sa organizovanjem svojih obaveza, a progres će doći vremenom.

(STUDOMAT.ba)