Uz čitanje poboljšajte kvalitet sna i pobijedite nesanicu

 Uz čitanje poboljšajte kvalitet sna i pobijedite nesanicu

Čitanje knjiga prije spavanja poboljšava kvalitet sna, smanjuje stres, popravlja raspoloženje i pomaže da bolje i ispravnije donosimo odluke, pokazali su rezultati studije izdavačke kuće “Penguin random house”.

Istraživači ističu da je to puno bolje od listanja društvenih mreža ili dopisivanja preko mobitela. Plavo svjetlo koje dopire s ekrana razbuđuje mozak i napreže oči, pa ćete teže utonuti u san, što dovodi do umornog i neraspoloženog sljedećeg jutra.

Našem umu i tijelu je potreban odmor od svakodnevnih stresova, napora i uređaja koji ga iscrpljuju. Čitanje pospješuje lučenje melatonina, hormona koji izaziva osjećaj umora, što vodi ka tome da ćete čitaju brže i lakše utonuti u san.

Dokazano je da čitanje pozitivno utječe na mentalno i fizičko zdravlje. Naime, čitanje knjiga najjeftiniji i najlakše dostupan način opuštanja mozga i tijela. Kako stručnjaci kažu dobra knjiga može pobijediti i nesanicu uzrokovanu stresom.

Većina studenata je iz određenih razloga pod stresom, a najčešće je razlog tome fakultet, posao i užurbani način života. Da bi se oslobodili stresa, potrebno je uvesti aktivnosti koje će ga smanjiti, a jedna od najboljih je upravo čitanje. Knjiga prije spavanja smiruje, nas opušta i poboljšava raspoloženje, a isto tako nam odvraća misli od napornog dana.

Ovo je odličan način i poboljšavanja vokabulara. U društvu i na radnom mjestu ćete se izražavati jasnije i bez poteškoća, pa bi čitanje moglo utjecati i na vašu karijeru.

Ajla B.

Ajla B.

Studentica sam Pravnog fakulteta Univerziteta u Sarajevu. Svestrana osoba, a pored prava posebice se interesujem za književnost. Pišem, a moji radovi su nagrađivani, te objavljeni u nekoliko zbornika i časopisa. Zaljubljenik sam u svaki vid umjetnosti, a lično smatram da je "umjetnost - sve što nas okružuje".

Možda te i ovo zanima?