Webinari danas jačaju na popularnosti. Saznajte koje platforme su najbolje za vaš Webinar i pružite drugima najbolje moguće iskustvo i edukaciju.

Korištenje raznih Internet servisa i softwarea za video povezivanje i komunikaciju, online seminare i edukacije nije nikakva novost. Ove godine, više i brže no ikad, preselili smo se u online svijet, a live stream, conference call, online edukacije i eventi postali su zamjena za live događanja poput sastanaka, edukacija, seminara i konferencija. Ovaj članak posvećujemo webinarima s kojma se mnogo vas vjerojatno već susrelo, a ukoliko ste imali dilemu koju webinar platformu odabrati, donosimo vam top tri preporuke.

– Zahvaljujući odličnoj analizi 19 najpopularnijih webinar platformi koju je napravila marketing menadžerica Marija Tomić te koja nam je za potrebe ovog članka ustupila podatke iz analize, mogli smo na temelju 28 kriterija koje je ona uzela u obzir, predstaviti vam tri najbolje platforme, piše Femisfera.

Šta su zapravo webinari?

Sam pojam webinar dolazi od engleske riječi web based seminar, a odnosi se na predavanje, edukaciju, seminar ili radionicu koja se prenosi internetom u realnom vremenu. Svi sudionici sudjeluju online preko aplikacije ili web stranice, a specifično je to da je moguća interakcija (video, tekstovna ili audio) sudionika i predavača u toj virtualnoj sobi.

Kao što je spomenuto, analiza 19 najpopularnijih platformi za webinare napravljena je na temelju 28 kriterija podijeljenih u tri skupine od najvažnijih, srednje važnih i važnih kriterija, pa je prema svakom kriteriju platformi dodijeljen određeni broj bodova, a prema konačnom zbroju bodova odabrane su one s najvećim zbrojem (maksimalno 10 bodova).

Najvažniji kriteriji u procjeni webinar platformi bili su:

  1. Audio i video kvaliteta sadržaja
  2. Cijena korištenja platforme (koliko su komplicirano razrađeni cjenovni razredi i koliko je skupo)
  3. Interaktivnost – dostupnost funkcije pitanja i odgovora te chata
  4. Funkcioniranje na svim vrstama operativnih sustava (Widows, Linux, Mac, Android, iOS)
  5. Ostali važni kriteriji (Primjerice, funkcija integracije u Google ili Outlook kalendar, streaming na Youtube ili Linkedin live, mogućnost broadcasta prethodno snimljenih evenata, trajanje webinara, dijeljenje ekrana i dokumenata i dr.)

webinar 1613083241

Platforma za webinar DEMIO

Visoko treće mjesto s dodijeljenih 7,6 od 10 bodova dodijelili smo američkoj no-download platformi DEMIO. Kriteriji gdje DEMIO dobro kotira su kvaliteta slike (HD), cijene su razrađene u tri cjenovna razreda na mjesečnoj bazi (ni preskupo ni jeftino), s mogućnošću besplatnog dvotjednog probnog razdoblja. Ima sve važne sastavnice poput mogućnosti postavljanja pitanja i odgovora od strane sudionika, mogućnost javnog i privatnog chata, dijeljenja ekrana i dokumenata tijekom trajanja webinara, a funkcioniranja na svim operativnim sustavima. Također, moguće je integirati event u kalendar, omogućuje jednostavnu registraciju sudionika kao i jednostavni set-up organizatora. Već snimljeni event možete uploadati, kao prenijeti sadržaj (stream) ne Youtube i LinkedIna. Dodatno, omogućuje podešavanje i vizualno uređivanje registracijske stranice za svaki event zasebno.

Neki od nedostataka su to što ima ograničenje trajanja webinara na tri, pet ili osam sati, ovisno o planu, nema auto detekciju vremenske zone niti mobilnu aplikaciju, a na webu u mobilnoj verziji ponekad ima tehničkih poteškoća.

Platforma za webinar ZOOM WEBINAR

Na drugom mjestu našla se dobro poznata platforma ZOOM WEBINAR s dodijeljenih 8,9 od 10 bodova. Osim što nudi HD kvalitetu slike, zanimljivo je da besplatno nudi 40 minuta sadržaja za do 100 sudionika te da nudi opcije godišnje ili mjesečne pretplate za manje ili veće poslovne korisnike, iako u kategoriji cijene, zbog kompliciranije cjenovne razrade nije pokupio puno bodova. Platforma zadovoljava sve uvjete po gore navedenim najvažnijim kriterijima osim po cjenovnoj, a njegovo jednostavno korištenje, dijeljenje ekrana s drugim sudionicima, alati poput chata, kreiranja upitnika i besplatnih 40 minuta sadržaja za do 100 sudionika, čini ga jednom od najpopularnijih platformi danas. U odnosu na DEMIO čak ima i aplikaciju za mobilnu verziju, neograničeno trajanje webinara ili sastanka te automatsku detekciju vremenske zone.

Ono što na čemu bi se moglo poraditi kod poboljšanja korisničkog iskustva je poboljšanje kvalitete slike pri dijeljenju ekrana, funkcioniranje aplikacije (ocjena na Gogle Play Storeu je 3,6), kao i omogućavanje uploada PDF i PPT dokumenata za predavače prije početka webinara.

Platforma za webinar WEBINARNINJA

Kako joj i samo ime govori, pobjednica među platformama s dodijeljenih 9,2 od 10 bodova, australska Webinarninja, korisnicima nudi kreiranje webinara u deset jednostavnih koraka i garantira profesionalno web iskustvo. Zanimljivo je da ukoliko nešto pođe krivo, možete aktivirati panic button, gumb kojim resetirate stranicu sa svim ulogiranim sudionicima. Bez downloada softwarea omogućuje jednostavno korištenje, prilagodbu korisničkog sučelja, a nakon samog webinara omogućuje praćenje analitike, kao i slanje follow up mailova sudionicima. Ukoliko vam je potrebno ponovno pregledavanje webinara sa svim materijalima, ne brinite, sve je pohranjeno i ponovno dostupno, pa čak i vaš logo i drugi marketing materijali. Cjenovno, nije najjeftinija platforma, a nedostatak je i što trajanje webinara ne može biti dulje od dva sata, no u planu je poboljšanje softwarea s 24-satnom duljinom webinara.

Ukoliko za vaš budući webinar odaberete neku od ovih top webinar platformi, sigurno nećete pogriješiti, a kako napraviti dobar webinar i na što obratiti pažnju donosimo u sljedećem članku.