27.12.2015.

Savjeti: Kako “pregurati” dan bez stresa?

U modernom svijetu, sa silnim emotivnim i fizičkim stresovima, ne možemo da prepoznamo znake uzbune i da se opustimo na vrijeme.


Kada nas stres učini da se osjećamo kao da smo u konfliktu sa samim sobom, ove jednostavne mjere mogu da pomognu. Naša tijela su dizajnirana da se smire nakon šoka, ali više ne živimo u doba kada treba da se borimo za opstanak. U modernom svijetu, sa emotivnim i fizičkim stresovima, ne možemo da prepoznamo znake uzbune i da se opustimo na vrijeme.

Stres negativno utiče na naše zdravlje, volju i raspoloženje.

Operite ruke u toploj vodi

Postoje mnoge stvari koje možemo da uradimo da na prirodni način otklonimo stres i pomognemo organizmu da pokrene odbrambeni mehanizam. Potapanje bilo kog dijela tijela u toplu vodu povezuje se sa smirivanjem nervnog sistema. Ovo može da se uradi sa regularnom kupkom, ali u stresnom trenutku, kada nemate vremena za kupku, najbolje je oprati ruke mlakom vodom.

Napravite grimasu

Stres stvara efekat na tijelo da se steže i stvara glavobolje. Najbolje je napraviti smiješnu grimasu i na taj način razmrdati mišiće lica koji će smanjiti stres. Probajte ovo da radite s najboljim prijateljima, pa ćete se i dodatno nasmijati.

Žvačite celer

Istraživanja su pokazala da žvakanje reguliše nivo kortizola. Studije su rađene na žvakanju žvake. Ovo pomaže da se digestivni sistem pokrene, kao da očekuje hranu koja neće doći. Žvakanje otklanja stres zato što je povezano sa dijelom nervnog sistema koji nam uklanja stres. Ako jedete usljed stresa, najbolje je da se odlučite za celer, koji se tradicionalno koristi za otklanjanje anksioznosti i insomnije.

Crtajte

Stres dovodi logički i emotivni dio mozga u konflikt. To povezuje sve kreativni dio. Probajte da crtate na papiru oblike i Čiča Gliše i to će pomoći pri smirivanju ovog konflikta.

Mažite balsam na usne

Ako uhvatite sebe da jedete tokom stresa, možete doći do neželjenih kilograma. Umjesto hrane, probajte da stavljate balzam na usne i isti efekat smanjenja stresa će biti postignut.

Skinite cipele

Kada od stresa želite da eksplodirate, izujte cipele. Ono što najviše izaziva stres u modernom svijetu je neudobna obuća koja steže. Kada otklonite uzrok, stres će odmah nestati.

Donosimo vam i nekoliko zanimljivih činjenica o stresu:

  • Mnogi ljudi uopšte nisu svjesni svoga stresa.
  • Američki institut za stres smatra da je do devedeset odsto svih problema sa zdravljem povezano sa stresom.
  • Radno mjesto je jedan od glavnih poligona za dobijanje stresa, jer čovjek na radnom mjestu proživljava u prosjeku oko dvadeset stresnih situacija.
  • Istraživanja pokazuju da žene mnogo bolje reaguju na stres. Međutim, one imaju i tri puta veću šansu da usljed stresa postanu depresivne.
  • Česte glavobolje, noćne more, neopisiva želja za slatkim i bolovi u želucu samo su neki od signala kojima vam tijelo govori da ste pod stresom.
  • Stresan događaj ne mora biti nužno i ružan događaj. Razlikujemo pozitivan stres (vjenčanje) i negativan stres (smrt bliske osobe, razvod…)
  • Jedno istraživanje je došlo do rezultata prema kojima su najstresniji sljedeći poslovi: vatrogasac, pilot i novinar.
  • Najstresniji zvuk koji postoji za ljude jeste plač njihovog djeteta.
  • Stres izaziva starenje na ćelijskom i genetskom nivou.

(24sata.info)

AUTOR: STUDOMAT.ba

STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.