Savjeti: Kako dosadan predmet učiniti interesantnijim?

Predstavljamo vam neke načine razmišljanja i praktične trikove koje možete koristiti kako biste učestalije učeći nešto čemu se radujete.


bored young man seated at desk studying
Foto: Evnato

Da raščistimo jednu stvar: učenje je dosadno, zar ne?

Znate osjećaj: svaki put kada morate pročitati predavanja ili napraviti skriptu za test, počnete razmišljati o milion stvari koje biste radije radili – poput trošenja vremena na Tiktoku ili gledanja nevažnih stvari kao što je video o otpakivanju igračaka. Znate, zabavne stvari.

Naravno, učenje je samo nešto što morate da radite – što dovodi do očiglednog pitanja: ako to moram da radim, postoji li barem način da bude zabavno?

Odgovor je potvrdan, a danas ćemo pokriti neke načine razmišljanja i praktične trikove koje možete koristiti kako biste učestalije učeći nešto čemu se radujete.

Ali prvo, odricanje od odgovornosti: ne postoji način da učenje bude zabavno cijelo vrijeme.

Na kraju krajeva, rad na teškom, izazovnom materijalu je neophodan dio procesa učenja. Međutim, postoje neke stvari koje možete učiniti da učenje učinite zabavnijim, što više vremena. Hajde da ih prođemo, hoćemo li?

1. Zainteresujte se za temu

U knjizi The Freshman and His College, objavljenoj 1913. godine, Francis Lockwood je otkrio svoju tajnu kako učenje učiniti zabavnijim:

Na duge staze tajna učenja leži u našoj sposobnosti da svoju misao, svoj zadatak, svoju lekciju “okupamo” u struji interesovanja.

Interes je ključni element. Da biste mogli zaroniti u detaljnije i izazovnije aspekte bilo koje teme, ne možete skočiti ravno u sitne detalje – prvo morate biti uzbuđeni zbog toga.

2. Usvojite način razmišljanja o rastu

Tokom istraživanja Carol Dweck za svoju knjigu Mindset: The New Psychology of Success, primijetila je da studenti pristupaju učenju na jedan od dva načina: ili su na teške kurseve gledali s fiksnim načinom razmišljanja ili sa načinom rasta.

Studenti s fiksnim načinom razmišljanja vjerovali su da su inteligencija i talenat u kamenu. Na primjer, ako im je određeni matematički problem težak ili izazovan, pomislili bi:

Pretpostavljam da jednostavno nisam matematičar.

Nasuprot tome, učenici sa mentalnim sklopom rasta vjerovali su da se mogu promijeniti i rasti u svim oblastima svog života. Ako bi naišli na izazovnu jednačinu, pomislili su:

Hm. Mogu da budem bolji u ovome… Ali moram da izdržim.

U svojoj knjizi, Dweck je pokazala kako je mentalni sklop učenika igrao ogromnu ulogu u tome koliko su bili zainteresirani za svoje studije, posebno kada su stvari postale teške. To je učinila prateći studente pre-medicine koji su pohađali kurs za uklanjanje korova koji je imao prosječnu ocjenu na testu C+; ovaj kurs je bio osmišljen da “odbije” ljude koji u početku nisu bili pogodni za medicinu.

Većina učenika je počela prilično zainteresovana za hemiju. Ipak, tokom semestra, nešto se dogodilo. Učenici fiksiranog načina razmišljanja ostali su zainteresirani samo kada su odmah dobro prošli. Oni kojima je to bilo teško pokazali su veliki pad interesovanja i uživanja. Ako to nije bilo svjedočanstvo njihove inteligencije, ne bi mogli uživati ​​u tome, pronašla je spisateljica.

Zatim je uporedila ove studente sa fiksnim načinom razmišljanja sa onima koji su imali mentalni sklop rasta:

Nasuprot tome, studenti sa načinom rasta nastavili su pokazivati ​​isti visok nivo interesovanja čak i kada im je posao bio veoma izazovan. Izazov i interesovanje su išli ruku pod ruku.

To znači da ako želite uspjeti i uživati ​​u učenju, morate preispitati način na koji razmišljate o svojim časovima.

Umjesto da o njima razmišljate kao o nizu testova koji pokazuju koliko ste inteligentni ili neinteligentni, razmišljajte o njima više kao o stalnim prilikama za učenje i rast.

3. Nađite partnera za studij

Učenje s partnerom je odlično za odgovornost i za smanjenje čina učenja. U isto vrijeme, međutim, postoje dvije glavne tačke neuspjeha na koje morate paziti:

  1. Možete ometati jedni druge i postati timski šampioni odugovlačenja.
  2. Vaš partner radi sav posao, a vi nikada ništa ne naučite.

Ako imate super-pametnog drugara za učenje, onda će on završiti zadatke mnogo brže od vas. Iako je to kratkoročno nekako lijepo, na kraju krajeva, nećete ništa naučiti jer su oni već sve naučili umjesto vas.

Ključno kod partnera za učenje je biti selektivan i pronaći nekoga ko ostaje na zadatku. Kada nađete svog momka (ili djevojku), morate se pobrinuti da, kada radite zajedno, oboje imate jasno rješenje problema prije nego što krenete dalje.

4. Promijenite svoje okruženje

Za uživanje u poslu važno je imati okruženje koje pogoduje fokusiranju i dubokoj koncentraciji.

Jedan savjet je da dodate stvari u kojima uživate i kojima se možete radovati, ali u isto vrijeme ne ometaju.

Na primjer, možete napraviti pažljivo odabranu Ultimate Study Music playlistu na YouTubeu koju biste koristili kada se trebate fokusirati.

Još jedna stvar koju možete pokušati je da odete u svoj omiljeni kafić ili svoje vlastito super-tajno mjesto u biblioteci kada trebate završiti tvrdo učenje.