Nemate samopouzdanja: Pogledajte ovih deset savjeta koji će vam u tome pomoći

Samopouzdanje možemo da definišemo kao osećaj poverenja u svoje sposobnosti i kvalitete. To je još jedna u nizu vještina koju možete da savladate ako je zagrlite dovoljno jako i ne puštate dok u glavi zaista ne postanete svjesni sebe i svojih mogućnosti.


Woman’s confidence
Ilustracija: Envato

Samopouzdanje je važan faktor u privatnom i poslovnom životu.

1. Prestanite da se upoređujete sa drugima

Prvo i osnovno – na ovoj planeti ne postoje dvije potpuno iste jedinke, svako u sebi nosi neko svoje jedinstveno obilježje po čemu se izdvaja od drugih i ne postoji nijedan razlog zašto biste se upoređivali sa drugima. Svako od nas ima svoj tempo i različite kriterijume za uspjeh.

Dok god vaše korake i uspjehe upoređujete sa tuđim, nećete se osjećati ispunjeno i sretno, a tako ćete i samopouzdanje ostaviti iza vas. Kako ne biste energiju trošili na analizu tuđeg života, pokušajte da fokus prebacite na svoj tako što ćete popunjavati dnevnik zahvalnosti, gdje ćete bilježiti na čemu ste sve istinski zahvalni.

2. Okružite se ljudima koji vam prijaju

Vi ste prosjek 5 osoba sa kojima ste svakodnevno u kontaktu i zato ne postoje riječi kojima mogu opisati koliko je važno da su baš ti ljudi vaša podrška, snaga i da pršte od pozitive. Obratite pažnju kako se ljudi u vašem okruženju ponašanju, kakve su njihove misli i riječi koje upućuju vama. Ukoliko vam nešto od toga ne prija, imate puno pravo da od takvih odnosa odete. Nemojte trošiti vrijeme, ni energiju na prazne razgovore, viđanja sa kojih se vratite umorniji i utučeniji i ljude koji u vama ne bude želju za akcijom.

3. Razgovarajte, razgovarajte, razgovarajte

U kojem god obliku ga praktikovali, ko god da se nalazi sa druge strane, razgovor je ljekovit. Kada sve izbacite iz sebe, svoje misli i razmišljanja, imaćete osjećaj olakšanja i otvoriće vam se neki novi odgovori za sve zavrzlame u vašim glavama.

Ukoliko priču podijelite sa prijateljima ili stručnom osobom, imaćete i povratnu informaciju koja će vam biti podrška jer ćete u tom trenutku shvatiti da niste jedini zarobljeni u negativnim mislima i sputavanju sebe. Na ovaj način ćete istovremeno graditi i dublje odnose sa prijateljima, zagrebaćete teme o kojima do sada niste pričali i otvorićete se do gole kože.

Ako ste introvert i niste uvijek raspoloženi za priču, uzmite svesku i olovku i sve ono što biste rekli naglas, vi zapišite. Podjednako dobro ćete se osećati, jer nećete sve te informacije i emocije držati u svojoj glavi.

4. Nježno prema sebi

Kada osjetite da vas koža žulja, da se ponašate drugačije i da sami sebi podmećete nogu bez konkretnog povoda, trenutak je da sebe zagrlite jako i sa mnogo empatije pristupite cijeloj situaciji. Ne forsirajte sebe da nešto morate, pustite da sve ide svojim tokom, i tako će se i samopouzdanje vratiti. Ali to ne znači da čekate da vam ono padne sa neba, jer tako stvari ne funkcionišu, piše Startuj.com.

5. Zagrlite svoje strahove

Samopouzdanje rušimo u onom trenutku kada se javi iracionalan strah da nešto ne možemo i da nismo dovoljno dobri. Baš kao što ste i pročitali, to je iracionalan strah, jer niste dokazali u praksi da zaista to nešto ne možete, jer ste odmah na sebe zakačili crveni alarm koji glasno viče – ja to ne mogu. A najbolji lijek za nisko samopouzdanje je upravo izlazak iz zone komfora i praktičan dokaz da ste vi za to sposobni.

Zona komfora nas ušuška u svakodnevnicu, rutine koje poznajemo, znanja i vještine koje smo usavršili i krećemo se kao hrčak u svom točku. Međutim, tu nemamo prostora da naučimo i iskusimo nešto novo, čime ćemo našem egu pokazati šta sve zapravo mi možemo.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!