Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
19.06.2017.

Kako savladati strah i anksioznost u radnom okruženju?

Stres zbog posla je, nažalost, postao sve učestalija pojava. Veliki broj obaveza i kratki rokovi saveznici su u stvaranju osjećaja da se neprestano utrkujemo s vremenom.


Učestala svakodnevna napetost koja prelazi u hronično stanje, može se negativno odraziti na vaše zdravlje.

Ukoliko se osjećate anksiozno, uplašeno, depresivno, vrijeme je da se suočite sa problemom, jer napetost i tjeskoba zbog posla nisu normalna pojava. Ova osjećanja su naučen odgovor na stres, ali ono što se vremenom nauči, može i da se prevaziđe.

Simptomi koji ukazuju na stres zbog posla su sljedeći:

  • Opsesivno brinete da svi primjećuju vašu nervozu, jer se crvenite, znojite se, mucate ili vam je mozak “zablokirao” i ne znate šta ste rekli ili uradili.
  • Već iz navike izbjegavate neke obaveze kao što je držanje prezentacije, govora ili završavanje komplikovanih projekata.
  • Od fizičkih simptoma tu je ubrzan puls, zadihanost, hladne ruke, problemi sa probavom.
  • Izbjegavanje stvari koje uzrokuju anksioznost je način na koji obično reagujemo, ali u ekstremnim situacijama može biti i indikator fobije. Međutim, izbjegavanje obaveza i zaduženje ne može biti dugoročno rješenje. To vas može zakočiti u napredovanju na poslu ili čak dovesti do toga da izgubite posao.

Kako da smanjite anksioznost na radnom mjestu:

  • Budite sami sebi podrška, izgovorite u sebi iste one riječi koje biste uputili nekom svom prijatelju ili kolegi sa namjerom da ga motivišete da se izbori sa problemom pred sobom.
    Neki od primjera za promjenu frekvencije misli su:
  • “Ti ne moraš da budeš savršen/a”.
  • “Već si prošla kroz ovo i sve je bio u savršenom redu, zašto ne bi bilo i ovog puta?”
  • “Oni žele da čuju i tvoje mišljenje. Slobodno ga iskaži.”
  • “To što radiš ima smisla i sigurno će dati rezultate.”
  • Uputite sebi kritiku, ali onu konstruktivnu!

Evo šta možete uraditi:

  • Vježbajte govor, ali ne treba da pretjerujete u prezentaciji.
  • Sljedeći put to možete poboljšati na ovaj ili onaj način.
  • Razmislite unaprijed o pitanjima koja bi neko od kolega mogao postaviti i pripremite adekvatne odgovore.
  • Budite objektivni

Razmislite o sljedećem:

  • Ovo je vjerovatno samo još jedan od mnoštva zadataka koje ste do sada uradili, biće još puno takvih.
  • Vaš posao ne zavisi od ovog jednog zadatka.
  • Gledajte pozitivno na stvari – sjetite se šta sve možete dobiti od uspješno obavljenog zadatka i kakvi benefiti slijede.
  • Fokusirajte se na rezultat i rješenja nekada sama dođu.
  • Budite otvoreni prema novim stvarima.
  • Razmišljajte malo izvan okvira trenutne situacije.
  • Smislite novi pristup rješavanju problema.
  • Pretvorite izazove na radnom mjestu u svoju korist.

Kada izbalansirate različite unutrašnje glasove, vidjećete da će se anksioznost smanjiti, a možda i nestati. Jednom kada vaš um uspostavi ravnotežu i nauči kako da prihvati nalet adrenalina, koji se javlja kada smo suočeni sa stresnim situacijama, stres će se pretvoriti u energiju koja vas prosto vuče naprijed. Fizički simptomi poput mucanja, trnjenja i crvenila će nestati, a briga će se pretvoriti u nestrpljivo iščekivanje.

Sve to ostaviće pozitivan utisak na kolege i nadređene. Uostalom, isprobajte sami.

(Biznis Info)

Želiš čitati nove studentske izreke i motivacije, zabaviti se i naučiti nešto novo? Prati STUDOMAT na Instagramu.

AUTOR: STUDOMAT.ba

STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.