Studentsko zdravlje: Hrana koja se preporučuje za konzumiranje i bogata je antioksidansima

Antioksidansi su supstance koje štite organizam od slobodnih radikala kisika koji mogu uzrokovati oštećenja stanica. Zbog toga je preporučljivo uvrstiti u prehranu namirnice koje su bogate antioksidansima kako bismo podržali svoje zdravlje.


Foto: Envato
Foto: Envato

5. Paradajz

Paradajz je bogat likopenom, koji pripada grupi antioksidansa poznatoj kao karotenoidi. Može se povećati unos likopena konzumirajući sirovi paradajz, a također se može unositi kroz kuhanje u umaku ili konzumiranje s malo ulja.

4. Tamna čokolada

Važno je odabrati čokoladu s visokim udjelom kakaa, pa se preporučuje biranje tamnih varijanti umjesto mliječne ili bijele čokolade. Ipak, ključ je u umjerenom konzumiranju.

3. Orasi

U usporedbi s većinom drugih orašastih plodova, orasi se ističu po visokom sadržaju polifenola, vrste antioksidansa. Zdravstvene koristi mogu se postići konzumiranjem otprilike sedam oraha.

2. Crvena paprika

Sve paprike su izvrsni izvori antioksidansa, ali crvena paprika se ističe kao najbolji među njima. Bogata je karotenoidima koji mogu pomoći u prevenciji određenih oblika karcinoma. Najbolje je konzumirati sirove paprike.

1. Jetrice

Pileća jetrica ili jetrica drugih životinja su bogata vitaminom A, snažnim antioksidansom koji pridonosi zdravlju kostiju i jača imunološki sustav, štiteći tijelo od bolesti. Ako smatrate da je okus jetrica prejak, preporučuje se potapanje u mlijeko prije kuhanja kako bi se ublažio okus.