Dugotrajno sjedenje i njegov utjecaj na zdravlje srca: Šta trebate znati?

Nova studija otkriva da redovno kretanje, u usporedbi s dugotrajnim sjedenjem, može značajno unaprijediti zdravlje srca.


Girl surprising, upset and offended. Beautiful young woman working
Ilustracija: Envato

Većina odraslih osoba obavlja poslove koji zahtijevaju dugotrajno sjedenje tijekom većeg dijela dana. No, davanje prednosti fizičkoj aktivnosti, čak i u malim dozama, može značajno pozitivno utjecati na opće blagostanje. S druge strane, istraživači su identificirali da dugotrajno sjedenje može imati negativan utjecaj na zdravlje srca i povećati rizik od smrtnosti.

Kako bi bolje razumjeli ovo, istraživači su razvili model koji analizira učinke zamjene jednog ponašanja drugim svakog dana tijekom jedne sedmice.

Model je proučavao podatke iz različitih istraživanja koja su omogućila istraživačkom timu da analizira utjecaj zamjene određenih ponašanja. Na primjer, rezultati su pokazali da je 54-godišnja žena koja je zamijenila 30 minuta sjedenja umjerenim vježbanjem, ne samo poboljšala zdravlje svog srca, već je smanjila obim struka za 2,5 cm.

Ovo istraživanje nije prva studija koja proučava negativne učinke dugotrajnog sjedenja na zdravlje i strategije koje ljudi mogu primijeniti kako bi ublažili te rizike.

U drugom istraživanju provedenom ranije ove godine, istraživači su utvrdili da osobe koje provode više od 12 sati dnevno sjedeći imaju 38 posto veći rizik od smrtnosti, posebice ako ne prakticiraju najmanje 22 minute tjelesne aktivnosti svakog dana.

Osobe koje provode više od 12 sati sjedeći dnevno izložene su povećanom riziku od prerane smrti. Sjedenje negativno utječe na zdravlje našeg srca, dok tjelesna aktivnost ima pozitivan učinak na srčano zdravlje.