fbpx

Studentsko zdravlje: Čokolada smanjuje stres, a dobra je i za zdravlje srca

Mnogi ljudi se okreću čokoladi kao ublaživaču stresa i to je možda dobra stvar, barem na osnovu nove studije sa Univerziteta u Birminghamu.


Dark chocolate with cocoa
Ilustracija: Envato

Konzumacija čokolade odlična je za ublažavanje stresa, ali takođe može biti dobra za tvoje srce. Mnogi ljudi se okreću čokoladi kao ublaživaču stresa i to je možda dobra stvar, barem na osnovu nove studije sa Univerziteta u Birminghamu. Međutim, istraživači su otkrili, da konzumacija visokog nivoa flavonola – koji se nalazi u kakaou i mnogim drugim biljnim namirnicama, može pomoći u zaštiti kardiovaskularnog sistema.

Flavanoli su biljna hemikalija, koja se može naći u raznom voću i povrću, uključujući zrna kakaoa, grožđe, bobice, čaj i još mnogo toga. Mnoge studije povezuju flavanole sa raznim potencijalnim zdravstvenim benefitima, uključujući poboljšanu kardiovaskularnu i kognitivnu funkciju, piše ultra.ba.

Kakao zrna – od kojih se prave kakao i čokolada – su posebno bogata flavanolima, koji mogu pružiti zaštitni efekat, kada se konzumiraju u vrijeme mentalnog stresa, pokazalo je najnovije istraživanje. Nalazi se temelje na studiji, koja uključuje visoko-flavanol kakao napitak, koji se daje zdravim učesnicima 90 minuta prije izvođenja zadatka ili vježbe, koja izaziva mentalni napor i stres.

Istraživači su otkrili, da su učesnici imali bolju funkciju krvnih žila nakon konzumiranja napitka od kakaoa, uključujući poboljšani protok krvi, dok su bili pod stresom. Naravno, ključni aspekt ovdje je da je kakao napitak imao visoku koncentraciju flavonola, što znači da jedenje obične pločice mliječne čokolade možda neće ponuditi iste prednosti, ali napitak sa visoko kvalitenim kakaom ili nekoliko redova tamne čokolade sa visokim procentom kakaoa je idealna mjera.

Uprkos tome, istraživači primjećuju da se flavonoli nalaze u raznim namirnicama i da bi dodavanje tih namirnica u prehranu, moglo omogućiti postizanje idealne doze svaki dan.

Naša su otkrića značajna za svakodnevnu prehranu, s obzirom na to da bi se primijenjena dnevna doza, mogla postići konzumiranjem raznih namirnica bogatih flavanolima – posebno jabuka, crnog grožđa, kupina, trešanja, malina, krušaka, mahunarki, zelenog čaja i neprerađenog organskog kakaoa. To ima važne efekte na mjere zaštite krvnih žila onih osoba, koje su osjetljivije na posljedice mentalnog stresa, objasnila je vodeća autorika studije dr. Catarina Rendeiro.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!