fbpx

Šest savjeta kako pobijediti zimsku depresiju

Zimi, kao da je magija u zraku - ali ne za svakoga. Ako ste zaglavili kući, umorni i neraspoloženi, postoji šansa da patite od nečega što se zove zimska depresija.


Hladne temperature tjeraju nas da budemo manje produktivni i energični. Kao rezultat, osjećamo se pod stresom i nemotivirani da bilo što učinimo. Ali bez brige! Donosimo vam  nekoliko načina da pobijedite zimski blues.

Manje vremena se izlažite svjetlu vaših ekrana

Vaš cirkadijski ritam (ciklus spavanja / buđenja) se može poremetiti zbog takozvanog “plavog svjetla”. Otpuštanje melatonina je usporeno kada ste dugo izloženi svjetlosti. Ako ste zalijepljeni za telefon prije spavanja, probudit ćete se osjećajući se umorno i mrzovoljno. Plavo svjetlo se može pronaći u uređajima poput vašeg telefona, računara, televizora, pa čak i u vašem ne tako bezazlenom e-čitaču. Obavezno odložite tehnologiju barem sat vremena prije nego što odete na spavanje.

Obucite se čak i ako ne morate izlaziti taj dan

Manjak brige o samom sebi kada većinu vremena provodimo unutra je uobičajena greška koji često pravimo.  Ne samo da se osjećamo depresivno, već i neuredno. Istruširajte se, izaberite odjeću koja vam se zaista sviđa i uredite kosu. Na kraju ovog self-care rituala, osjećat’ ćete se složeno i motivirano da iskoristite svoj dan na najbolji mogući način.

Plešite kao da niko ne gleda (jer vjerovatno i ne gleda)

Ako vam je teško verbalno izraziti svoje emocije, bez brige, jer to možete (i to ponekad učinkovitije) uraditi kroz pokret. I kao dvije muhe jednim udarcem, ne samo da izbacujete negativna osjećanja, već i poboljšavate raspoloženje – plesanje pospješuje otpuštanje endorfina (hormona sreće) koji vam pomažu da depresiju držite što dalje od sebe.

Očistite prostor u kojem boravite

Zamislite ovu situaciju: osjećate se umorno i lijeno bez motivacije da išta započnete. I kao da to nije sve, soba vam je u haosu. Neuredan prostor boravka samo pogoršava vaše stanje, i to nije dobro. Navijte alarm na barem 5 minuta, i odlučite koje područje vam je najbitnije da očistite prvo. To može biti radni stol, ili namještanje kreveta. Još ako upalite muziku, plešete po sobi, izbacivat’ ćete negativne emocije zajedno sa smećem i kao magijom – lošeg raspoloženja više nema!

Izbrišite društvene mreže

Može biti jako frustrirajuće skrolati po Instagramu i vidjeti tuđe “savršene” živote, naročito kada se vi i ne osjećate u najboljoj formi svog života. Ovaj problem se može riješiti dok puknete dlanom o dlan – samo izbrišite profile na društvenim mrežama koje vam kvare raspoloženje. Čak i nauka nas podržava ovdje – ljudi koji više vremena provode na društvenim mrežama su više usamljeni i skloniji depresiji.

Izađite iz kuće

Znamo, znamo: primamljivo je ostati ispod te tople deke još saamo malo, ali upast’ ćete u zamku i na kraju se osjećati mnogo gore. Predlažemo alternativu neprikidnom Netflix maratonu – izađite i nadišite se svježeg zraka. Naučno je dokazano da manjak izloženosti prirodnom svjetlu povećava izlučivanje melatonina koji je glavni krivac za pojavu zimske depresije.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!