Dok studiramo veliki dio vremena provedemo za stolom i računarom učeći i pišući seminarske radove. Od prvog dana škole uče nas i opominju da pravilno sjedimo u klupi, da ne učimo na podu ili krevetu, ali svako od nas tokom godina razvije sopstveni sistem i položaj za učenje koji nerado mijenja.


Dok studiramo veliki dio vremena provedemo za stolom i računarom učeći i pišući seminarske radove. Od prvog dana škole uče nas i opominju da pravilno sjedimo u klupi, da ne učimo na podu ili krevetu, ali svako od nas tokom godina razvije vlastiti sistem i položaj za učenje koji nerado mijenja.

Isto tako većina nas već pri kraju fakulteta, ako ne i ranije, počne da osjeća posljedice dugogodišnjeg sjedenja u nepravilnom položaju. Bolovi u leđima, vratu, rukama i šakama, oslabljen vid i crvenilo očiju, pa čak i problemi sa varenjem, samo su neke od najčešćih posljedica sjedenja. Taman kad pomislite da je sjedenju kraj, tek započinjete radni vijek koji ćete vjerovano provesti sjedeći u kancelariji za računarom. Ali zašto se toliko pažnje polaže u ispravno sjedenje? Znate kako se u narodu kaže – “Kičma se ne liječi, kičma se čuva” – i zaista, svoj jedini oslonac moramo paziti.

Da li ste znali da je sjedeći položaj zapravo neprirodan za čovjeka? Budući da je situacija takva da moramo, pak, veći dio dana provesti sjedeći, evo nekoliko savjeta kako da sjedimo pravilno i nanesemo najmanje štete svojim leđima.

1. Pogrbljenost

Ukoliko sjedite “pogrbljeno” za stolom ili ispred računara, a pri tome imate i slabe trbušne mišiće, rizikujete ozbiljnije povrede i zakrivljenost kičme. U tom položaju istežete leđne ligamente, a u najtežim slučajevima može doći i do diskus hernije. Ispravite leđa, sjedite na stolicu sa naslonom pri čemu bi naslon trebalo da prati prirodnu liniju vaših leđa, naročito donjeg dijela. Potrebno je da naslon popuni prazninu između vaših leđa, koja su u položaju sjedenja u blagom luku u predjelu donjih leđa, i stolice. Tako izbjegavate dodatni pritisak na vaša leđa, mišići su opušteni i imaćete pravilno držanje. Loše držanje, poput pogrbljenosti za vrijeme sjedenja pred računarom, u kombinaciji sa slabim trbušnim mišićima, može dovesti do abnormalne iskrivljenosti kičme.