Šest savjeta kako da sjedite pravilno

Dok studiramo veliki dio vremena provedemo za stolom i računarom učeći i pišući seminarske radove. Od prvog dana škole uče nas i opominju da pravilno sjedimo u klupi, da ne učimo na podu ili krevetu, ali svako od nas tokom godina razvije sopstveni sistem i položaj za učenje koji nerado mijenja.


Da li ste znali da je sjedeći položaj zapravo neprirodan za čovjeka? Budući da je situacija takva da moramo, pak, veći dio dana provesti sjedeći, evo nekoliko savjeta kako da sjedimo pravilno i nanesemo najmanje štete svojim leđima. [NASTAVAK]

2. Opustite ramena i ruke

Bolovi u ramenom predjelu, između lopatica i grčevi u rukama najčešći su simptomi nepravilnog i dugotrajnog sjedenja za računarom. Neminovno je da po nekoliko sati dnevno provedete za računarom, stoga pokušajte da sjedite što pravilnije kako biste izbjegli kasnije dugotrajne posljedice. Tastatura i miš moraju biti u nivou laktova. Ramena bi trebalo da budu opuštena, glava uspravna, a nadlaktice smještene uz tijelo. Regulišite položaj tastature kako bi vam položaj zgloba bio prijatan i ravan. Kucajte sa rukama i zglobovima uzdignutim iznad tastature, tako da možete koristiti cijelu ruku kako biste dohvatili udaljenije tipke, umjesto da istežete prste. U pauzama opustite ruke i ramena istezanjem. Sjedite dovoljno blizu tastaturi kako biste spriječili istezanje, ali ipak i dovoljno daleko da izbjegnete pogrbljeno držanje. Predmete koje često koristite držite što bliže tijelu.