fbpx

Savjeti: Pet znakova da ti je potreban odmor

Ako se ovih dana osjećaš iscrpljeno, ovo su idealni savjeti za tebe.


Student girl learning at night

Mentalni umor je pojava koja se dešava svima koji prolaze kroz dugoročan stres. Ukoliko si se našao u situaciji u kojoj se čini da su zadaci ili problemi koje imaš pred sobom nerješivi, ako si osjetio apatiju i osjećanje zarobljenosti, susreo si se sa problemom mentalne iscrpljenosti.

Kada pričamo o simptomima, od fizičkih se izdvajaju glavobolje, insomnia, hronični umor, promene apetita i sklonost ka razbolijevanju. Pored navedenog, u ostale simptome ubrajaju se depresija, anksioznost, apatija, osjećanje beznađa, gubitak motivacije, poteškoće u koncentraciji i pad produktivnosti.

Čak i ako nemaš većinu navedenih simptoma, bitno je prepoznati znake da si na putu ka mentalnoj iscrpljenosti ili burnout-u, piše najstudent.com

Kako da znaš kada moraš da napraviš odmor?

  • Postaješ nestrpljiv i lako iritiran -Kada je nivo stresa visok, fitilj nam postaje kratak. Ako u posljednje vrijeme lako postaješ nervozan i ljut bez očiglednog razloga, vjerovatno ti je potrebna pauza od svega.
  • Teško ti je da se fokusiraš – Ako imaš utisak da ti mozak ne funkcioniše, potrebno ti je vrijeme da napuniš baterije i resetuješ mozak.
  • Ne uživaš ni u čemu što radiš – Ako ti postaje teško da pronađeš zadovoljstvo i radost (čak ni u stvarima koje su te ranije veselile), moguće je da se približavaš burnout fazi.
  • Stalno se razboljevaš – Fizičko i mentalno zdravlje su u jakoj vezi. Ako primijetiš da često dobijaš prehladu ili fizičke povrede, tijelo ti šalje znak da je potrebno da usporiš i osvježiš svoju energiju.
  • Premoren si ali ne možeš da spavaš – Ako si konstantno suočen sa visokim nivoima stresa, hormoni mogu da ti se poremete i da te drže budnim noću, a premorenim preko dana.

Mislim da doživljavam mentalnu iscrpljenost, šta da radim?

Postoje neke promjene i tehnike koje možeš da implementiraš u svoj svakodnevni život, a koje mogu da ti pomognu da se izboriš sa stresom i smanjiš simptome mentalnog umora:

Eliminiši stresore – iako ovo često nije lak ili moguć zadatak, definitivno je najbolji način da se izboriš sa stresom. U zavisnosti od vrste stresora, primjenljiva su različita rješenja:

  • Ako je uzrok stresa ispit – posveti mu više vremena, zamoli nekoga za pomoć, idi na privatne časove, čak i odloži ispit ako misliš da ćeš ga bolje spremiti u sljedećem roku
  • Ako je izrok previše obaveza – delegiraj neke zadatke drugima
  • Ako prolaziš kroz veliki stres i to te sprječava da normalno funkcionišeš, razmotri da popričaš sa nekim stručnjakom
  • Napravi pauzu – Svako ljudsko biće funkcioniše po principu rada i odmora – poremetiš li nešto u toj jednačini, vidjećeš posljedice. Bilo da ti je potrebno da se par dana za redom naspavaš i resetuješ, da ti treba produžen vikend za odmor ili 10 dana na planini, bitno je da nađeš način da sebi daš oduška kada shvatiš da ti treba odmor.
  • Vježbaj – Većini ljudi ni “dobrim” danima nije lako da se natjeraju da odu da treniraju, a kamoli kada im je loše i najradije se ne bi izvukli ni iz kreveta ni iz kuće u narednih mjesec dana. Bilo da te “radi” trening sa tegovima, ili brza šetnja u prirodi, ovakav odmor je brz, a donosi ti brojne zdravstvene benefite i poboljšava mentalno stanje. Neki od benefita vježbanja su umanjen stres, smanjena anksioznost, bolje raspoloženje i jači imuni sistem.

Ukoliko ti je ova tema bliska, podijeli sa nama lična iskustva i savjete u komentaru!


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!