Elokventnost, šarm i znanje nisu dovoljni da ostavite snažan dojam. Iza dobrog retoričara stoji čvrst karakter i govor bogat sadržajem.


Nalazite se u publici i pažljivo slušate zanimljivog govornika. Vrlo je rječit, poznaje važnost neverbalne komunikacije i efikasno je koristi. Ne nedostaje mu šarma i zanimljivih metafora. Njegov nastup je hipnotizirao sve prisutne. Pažnja većine je fokusirana na čovjeka za kojeg mislite da posjeduje sve kvalitete za odličnog retoričara. Međutim, u jednom trenutku sav dotadašnji dojam pada u vodu zbog nekoliko ispričanih „ličnih iskustava“ za koja znate da nisu lična. Tačnije, znate osobe kojima se to zapravo desilo, a ne čovjeku koji govori na podijumu.

Njegov govor nema više tako snažan efekat na Vas, jednostavno ne možete ignorisati činjenicu da se pretvara i izmišlja.

Zbog toga je prvi zakon javnog govorništva usko vezan za karakter retoričara. Naša djela i način na koji živimo više govore drugima o nama nego bilo šta što izađe iz naših usta. Svako od nas želi da ga posmatraju kao nekoga ko ulijeva povjerenje sagovornicima. Ne možemo vjerovati ljudima za koje znamo da se služe neistinama i manipulacijama. Brzo im „nalijepimo“ etiketu demagoga.

Nikada ne zaboravite da čvrst karakter podastire snažno tlo s kojeg se lansiraju poruke koje mogu dovesti do željenih promjena ili aktivnosti. Kredibilitet, koji je od velike važnosti za govornika, ne možete zaslužiti šarmiranjem ili elokventnošću, morate ga steći svakodnevnim ponašanjem.

Zakon sadržaja je drugi važan element javnog govorništva. Ukoliko imate „loš“ dan za govornicom, ali uz „sočan“ sadržaj nećete ostaviti tako loš dojam na publiku. S druge strane, „loš“ dan uz „mršav“ sadržaj može Vas duboko pokopati u očima ljudi. Ukoliko auditorij ne sazna ništa novo, ili ukoliko izađe iz prostorije bez ikakvog razloga za pamćenje bilo čega što ste upravo rekli, onda ste definitivno ostavili „trag“ koji će brzo izblijediti.

(Poslovni svijet)