Ovo su zadaci na kojima su bh. učenici pokazali ispodprosječno znanje

Skoro svaki četvrti desetogodišnjak u našoj zemlji ne dostiže minimalni nivo potignuća iz matematike.

 Ovo su zadaci na kojima su bh. učenici pokazali ispodprosječno znanje

Širom Bosne i Hercegovine je odjeknula vijest da skoro svaki četvrti desetogodišnjak u našoj zmelji ne dostiže minimani nivo potignuća iz matematike.

Rezultat je ovo međunarodnog istraživanja TIMSS 2019, čiji je Izvještaj s preporukama za Bosnu i Hercegovinu jučer objavila Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.

Podsjetimo, istraživanje TIMSS prati trendove u znanju matematike i prirodnih nauka i pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti i elementima koji na njih utječu.

Bh. učenici znatno ispod svjetskog prosjeka znanja matematike i prirodnih nauka

Učenici 4. razreda osnovnih škola iz BiH su ostvarili ispodprosječne rezultate. Na testu iz matematike ostvarili 452 boda, a na testu iz prirodnih nauka 459 bodova, što je značajno statističko odstupanje u odnosu na TIMSS prosjek koji iznosi 500 bodova.

Podsjetimo da su zemlje iz regiona Hrvatska (509) i Srbija (508) ostvarile nadprosječne rezultate.

U nastavku su primjeri zadataka iz matematike i prirodnih nauka za četvrti razred koji su razvrstani prema referentnim vrijednostima /niski, srednji, , a na kojima su naši učenici pokazali ispodprosječno znanje u odnosu na svoje vršnjake iz drugih zemalja koji su obuhvaćeni ovim isrtraživanjem.

Primjer je zadatak iz matematike koji nosi oznaku srednje referentne vrijednosti, a lošije znanje od naših učenika pokazali su samo Pakistanci i Filipinci.

Pogledajte:

Na pitanju visoke referentne vrijednost, mališani iz BiH malo su odmakli od dna tabele, ali su ispod prosjeka, naročito kada se uporedi sa Srbijom ili Hrvatskom. Tačan odgovor na ovo pitanje dalo je 43% mališana iz BiH, u Hrvatskoj je tačan rezultat dalo 61% mališana, a u Srbiji 62%.

Za napredni zadatak tačan odgovor dalo je 9 posto učenika četvrtih razreda iz naše zemlje, nasuprot, naprimjer hrvatskih đaka (10 %) ili srbijanskih (20 %). Primjera radi, učenici iz Južne Koreje imali su 51 procenat uspješnosti rješavajući ovaj zadatak.

Matematički zadatak koji je bio postavljen u ovom istraživanju bio je i ovaj:

U zadacima iz prirodnih nauka bh. djeca imala su nešto bolje rezultate. Tako su za zadatak koji nosi oznaku niske vrijednosti imali 81 posto uspješnih odgovora.

Ispodprosječno znanje pokazali su, međutoim, na zadatku srednje referentne vrijednosti.

Ali i visoke…

Učenici iz Crne Gore, Srbije i Hrvatske bolje su riješili i zadatak iz napredne skupine zadataka. Djeca s Kosova i iz Sjeverne Makedonije osvojila su na ovom pitanju manje bodova od bh. đaka, prenosi Radio Sarajevo.

Jedan od zadataka bio je i ovaj:

Nakon rezultata reagirali su i iz Međunarodne zajednice u BiH. U zajedničkoj izjavi Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini i specijalnog predstavnika Evropske unije, Misije OSCE-a, Kancelarije UNICEF-a u BiH i Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u našoj zemlji, navedeno je da je neophodna reforma obrazovnog sistema.