Ovo su četiri razloga zašto sporo učiš

S trenutnim uvjetima koji nas prisiljavaju da ostajemo duže u zatvorenom i mijenjamo svoje rutine, učenje postaje sve zamornije i teže i čini vam se da je potrebno sve više vremena da se nauči nešto. Zašto se to dešava?

 Ovo su četiri razloga zašto sporo učiš

Sporo učenje često ima više veze s našom sposobnošću da se fokusiramo, ili s našim načinom razmišljanja i odnosom prema učenju, nego s urođenom sposobnošću učenja.

Navodimo četiri razloga zašto možda sporo učite i šta učiniti s tim.

1. Nedostatak fokusa usporava učenje

Fokus je ključan za učenje. Ako ne obraćate punu pažnju na ono što pokušavate naučiti, to će vam otežati i usporiti učenje. Dakle, iako možda vjerujete da sporo učite, najvjerovatnije ste samo rastreseni.

Jednom kada poboljšate fokus, iznenadit ćete se koliko brže možete usvojiti nova znanja i vještine. Kako možete poboljšati svoj fokus? Evo nekoliko stvari koje će vam pomoći.

Lakše je usredotočiti se u mirnom okruženju bez ometanja
Jeste li probali učiti na bučnom mjestu? Ili ste pokušali čitati knjigu dok ste slali poruke svakih nekoliko minuta? Skoro pa je nemoguće koncentrisati se.

Dakle, prva i najjednostavnija strategija za poboljšanje fokusa je riješiti se što više ometanja. Odaberite mirno okruženje za učenje i pobrinite se da vas ne ometaju.

Multitasking ne postoji. Naš mozak ne može istovremeno raditi dvije kognitivno zahtjevne aktivnosti. Ono što mi mislimo da je multitasking najčešće je zamjena zadataka. Idemo naprijed-nazad između jedne i druge aktivnosti, a naš fokus sve više slabi.

Dobar način da to se fokusirate je da blokirate sve ostalo za vrijeme učenja. Ugasite mobitel, TV, ii bilo koji drugi uređaj koji može odvlačiti pažnju. Tako će vaš mozak znati da ima jedan zadatak kojem treba posvetiti punu pažnju.

Ako želite da vam se mozak usredotoči i bude u najboljem stanju da uči, morate i tijelo održavati u vrhunskom stanju. Uz dobar san, poboljšanu prehranu i bolju hidrataciju, mozak će vas nagraditi većim fokusom i učinkovitijim učenjem.

2. Način razmišljanja i uvjerenja imaju snažan utjecaj na učenje

Svjetski poznata psihologinja Carol Dweck objašnjava utjecaj koji naš stav može imati na naš rast.

Ljudi s fiksnim načinom razmišljanja – uvjereni su da smo rođeni s atributima koji se ne mogu mijenjati – imaju tendenciju razmišljati u smislu “ili to imaš ili nemaš”, što zauzvrat može stvoriti mentalni blok i dovesti do blokade primanja novih informacija.

No, ljudi s načinom razmišljanja o rastu – uvjereni su da svoje mogućnosti možemo razvijati i poboljšavati strašću i ustrajnošću – motivirani su da prošire svoje mogućnosti i da više rade na poboljšanju.

Kao što je Henry Ford jednom rekao, “bez obzira mislite li da možete ili mislite da ne možete, u pravu ste.”

NASTAVITE ČITATI OVAJ ČLANAK

NAREDNA STRANICA »