3. Nerealna očekivanja čine da vjerujemo da sporo učimo
Kad god želimo naučiti novo gradivo, pretpostavljamo da će proces učenja ići glatko, ali stvarnost je takva da je učenje ponekad frustrirajuće, stresno i sporo.
Veći problem dolazi kada ne ispunjavamo svoja nerealna očekivanja koliko bismo brzo trebali učiti, pa krivimo sami sebe. Mislimo da sporo učimo, da nemamo talent ili da nismo toliko pametni.
Naša očekivanja u vezi s procesom učenja i brzinom učenja u velikoj su mjeri ono zbog čega se osjećamo usporeni – čak i ako nismo.
Dakle, baš kao što bismo trebali biti svjesni svog načina razmišljanja, također moramo kontrolisati svoja očekivanja, kako bismo imali realniju perspektivu vremena i energije koji su nam potrebni.
4. Predznanje utječe na brzinu učenja
Puno brže učimo gradivo o kom već imamo predznanja. Na pojednostavljeni način, naš um djeluje kao skela – sve što smo već izgradili služi kao osnova za izgradnju na vrhu. Evo gdje uspoređivanje sebe s drugima može zavesti. Ne znamo njihovo porijeklo niti što smo naučili u prošlosti.
Možda mislimo da sporo učimo kad se uspoređujemo sa kolegama, ali oni možda već imaju znanja i vještine koje im omogućuju mnogo brže učenje novog gradiva. Da postanete brži učenik nikad ne prestajte učiti. Što više učimo, brže možemo naučiti nove stvari.