Stiv Džobs ostavio je iza sebe dvije vrlo uspješne kompanije – Apple i Pixar, ali do uspjeha nije došao tako što se stalno pridržavao pravila.

Kao i većina poduzetnika, i Džobs je morao savladati brojne prepeke kako bi Apple i Pixar pretvorio u uspješne kompanije. Bio je vješt u uvjeravanju i nagovaranju drugih ljudi, kao i u primjeni niza taktika manipulacije, piše najstudent.com.

Ljudi padaju na snažno izražena osjećanja

Džobs je bio umjetnik prezentovanja. Istaknuti trubač Wynton Marsalis kaže kako ga je Džobs dva sata kao opsjednut nagovarao na podršku servisu iTunes. Isti je pristup koristio i kad bi s Appleovim sektorom za oglašavanje radio na novim reklamama. Mnoge među njima poznate su i godinama nakon što su prvi put prikazane.

Budite brutalno iskreni

Kad se Džobs vratio u Apple 1997. godine, okupio je vrh kompanije i obratio im se u šorcu i patikama s pitanjem šta ne valja s kompanijom čiji je suosnivač bio. Nakon nekoliko mlakih odgovora prekinuo ih je i rekao kako je problem u proizvodima jer “u njima više nema seksa”.

Bio je poznat po sklonosti da saspe sugovorniku u lice ono što misli, iako je to često bilo neugodno. Brutalna iskrenost bila je njegov moto i način rada.

Naporno radite i ljudi će vas poštovati

Prema navodima njegove biografije, koju potpisuje Walter Isaacson, po povratku u Apple krajem ‘90-tih godina radio je od sedam ujutro do devet naveče svaki dan jer je uporedno vodio i Pixar. Insistirao je na tome da se u obje kompanije pokaže kao vođa, kako bi mogao da traži više od zaposlenih.

Razoružajte ljude šarmom i laskanjem

Ljudi stalno traže odobrenje za svoje postupke, stoga dobro reaguju na pozitivne komentare. Ako im ih redovno dajete, počeće da im nedostaje nakon nekog vremena. Džobs je znao da “obrlati” čak i iskusne poslovne vukove s kojima se nije slagao i uživao je u tome.

Uspomenama je lako manipulisati

Džobs nije bio svaki put u pravu, ali znao je majstorski da uvjeri druge da jeste. Kako? Čvrsto bi se držao jedne pozicije. Ukoliko bi se pokazalo kako je tuđa bolja, on bi je preuzeo kao svoju prije nego što biste i shvatili šta se događa.

Odluke donosite brzo i konačno

Pri izradi novih proizvoda u Appleu su se rijetko oslanjali na istraživanja tržišta ili mjesecima donosili ključne odluke. Džobsu bi to brzo dosadilo pa bi se oslonio na svoj instinkt. Na primjer, tako su prvi iMacovi postali raznobojni i ostali bez CD-a. Kasnije se to pokazalo kao loša procjena, pa je CD vraćen u drugu generaciju iMacova.

Probleme rješavajte odmah

Džobs nije dozvolio Dizniju, jednoj od najvećih kompanija u industriji zabave na svijetu, miješanje u izradu filma Toy Story, prvog dugometražnog izdanja urađenog 3D animacijom. Film je postao megauspješan između ostalog i zbog toga.

S druge strane, poslušao je Rona Džonsona kad mu je ovaj rekao da Apple-ove radnje treba preurediti tako da su usmjerene na ono što bi ljudi mogli raditi s njihovim proizvodima. Radnje su zbog toga otvorile vrata tri, četiri mjeseca kasnije, ali su danas među najuspješnijima na svijetu.

Džobs nije volio previše složene probleme, posebno ako su ga prisiljavali na ustupke. Stoga je takve situacije i ljude koji su ga u njih stavljali jednostavno ignorisao. Taktika linije manjeg otpora pokazala se učinkovitom u više navrata.

Gvožđe se kuje dok je vruće

Čim je Toy Story postao međunarodno uspješan film, Jobs je odlučio da kompaniju Pixar izveo na berzu. Istrajao je u tome usprkos otporima investicijskih bankara i direktora u Pixaru jer je želio bolju poziciju u pregovorima s Diznijem.

Plan je uspio. Javna ponuda deonica održana je nedjelju dana nakon premijere filma Toy Story i zasenila IPO Netscape. U Disney-u su se odjednom našli u situaciji da im je Pixar potreban, pa su ga i skupo platili (7,4 milijarde dolara) in a taj način su Džobsa pretvorili u jednog od svojih najvećih dioničara.

Kad imate polugu, upotrijebite je

Povratak Džobsa u Apple bila je velika vijest. Iako je tvrdio da je tek savjetnik, svi su znali da je kompanija u njegovim rukama. Odmah je sazvao sastanak upravnog odbora i zatražio promenu cijena dionica kako bi ih učinio vrijednijim i tako zadržao ključne ljude.

Tada je to bio legalan, ali etički mutan poslovni potez. Kad su ga upozorili kako bi studija izvodljivosti trajala bar dva mjeseca, zaprijetio je da će otići. Dobio je šta je htio, ali nije stao na tome već je narednog dana zatražio ostavke svih članova odbora. I to mu je pošlo za rukom pa je dobio priliku da sam postavi članove novog odbora i da djeluje nezavisno od istog.

Ne pristajte na manje od savršenog

Džobs je prezirao sve spremne na kompromise kako bi proizvod bio isporučen na vrijeme i u okviru predviđenih troškova. Nije mu bilo dovoljno da pobjedi konkurenciju i da zaradi: htio je da napravi najbolji mogući proizvod.

Zato je gnjavio inženjere kad bi se Macintosh presporo podizao, sarađivao je sa bezbroj umjetnika i marketinških agencija na peglanju Apple-ovih reklama, insistirao da se do bilo koje opcije na iPodu može doći u najviše tri klika…

Svaka od tih pojedinačnih odluka možda je bila sitničava, ali one su se gomilale sve dok Apple nije izrastao u dominantnog diva kakav je danas, s vermin korisnicima kakve nema ni jedna druga tehnološka kompanija.

(STUDOMAT.ba)