Da biste ovo postigli, poslušajte savjete pobjednika Svjetskog šampionata javnih govornika za 2015. (Toastmasters International) Mohammeda Qahtanija. On je inženjer za sigurnost koji radi u Saudijskoj Arabiji. Na takmičenju je pobijedio 33.000 drugih takmičara širom svijeta!
Recite sebi da ste bolji od svoje publike
Vjerovali ili ne, Qahtani je u djetinjstvu mucao, a i sada se povremeno bori sa tim. Ali, pričanje na pozornici ga je ojačalo i oslobodilo prepreke. Prisjeća se savjeta trenera za govorništvo, koji mu je rekao da treba sebi da govori da je bolji od ljudi koji su u publici. “Ne mislim to na egoistički način” rekao je. “Bolji” je u smislu da hrabro govori ispred publike koja sjedi i sluša šta on ima da kaže. To je mentalni podsticaj da se prevaziđe strah od poniženja. “Ne treba da se plašite publike jer su oni ti koji vam se dive.” Rekao je Qahtani.
Odredite poruku koju želite da zapamte i učinite je važnom
Kada pišete govor, trebalo bi da se fokusirate na poruku koja je što je moguće jasnija i jezgrovitija. Poruka koju je Qahtani poslao na pobjedničkom govoru je jednostavna: Moramo biti svjesni moći naših riječi koju imaju na druge ljude, bilo dobre ili loše.
Budite sa publikom na “ti”
“Kada si na sceni, najvažnija stvar je publika. Ne obaziri se na to kako izgledaš, ili kako zvučiš – samo brini o publici” Qahtani je dobio savjet od prijatelja.
U idealnim uslovima, govor se brusi do savršenstva, ali kada stanete na scenu ne bi trebalo da obraćate pažnju ni na šta drugo osim na ljude koji su ispred vas. Govorite iz srca, kaže Qahtani, i to najbolje što možete vodeći se energijom publike.
Igrajte na svoje adute
“Nekim ljudima jača strana su njihove riječi, drugima glas, trećima njihova pojava na sceni. Tvoj adut je humor. Iskoristi ga.” Qahtani se prisjeća savjeta koji je dobio.
Qahtani je glumio u stand-up komedijama još kao student i uvijek je pronalazio u svakom situaciji nešto smiješno. Da ljudima nije bilo smiješno, ne bi ni pričao šale u svojim govorima. Sve je u tome da budete svoji.
Pronađite balans u emocijama
Qahtani je svoj govor otvorio humorom da bi se publika smijala i opustila, ali bi ubrzo zapao u vode stand-up komedije da nije prestao sa šalama. Također, ako je cio njegov govor težak, publika će zapasti u depresiju i biće im prije dosadno nego što će biti zadovoljni.
Najbitnije je da publici uvijek dajete osjećaj nade. Potrebno im je da se osnaže kroz to šta im vi govorite.
Vježbajte što je više moguće pred iskrenom publikom
Postoje razna udruženja govornika koji će vam davati savjete i kritike, ali kojima ćete i vi davati povratnu informaciju.
“Nikada nemojte odbaciti nečije mišljenje o vašem govoru. Govor je podložan promjenama, i nije namijenjen vama već publici.” kaže Qahtani.
Vizualizujte svoj govor umjesto da ga učite napamet
Ako govor učite bukvalno od riječi do riječi, vaš nastup će biti slab, savjetuje Qahtani. On voli da “skenira” govor kao mapu određenih tačaka koje bi trebalo da popuni. Cilj je da vam bude “udobno” sa materijalom koji imate na raspolaganju, do te mjere da možete opušteno da pričate.
(BIZlife)