Kako izbjeći haos ponedjeljkom i pripremiti se za početak sedmice

Svima nam je vjerojatno poznat onaj mrski zvuk alarma ponedjeljkom ujutro koja nas podsjeća da je vikend iza nas i da je pred nama nova radna sedmica prepuna izazova i zadataka. Iako svake sedmice vjerno i uporno sami sebi obećavate da ćete ranije otići na spavanje kako biste se probudili svježi i odmorni, ponedjeljak vas uvijek uspije dočekati nespremne, a zvuk alarma isključujete sve do onog kritičnog trenutka kada je krajnje vrijeme za ustajanje iz kreveta? I dok vam se glavom motaju sve one stvari koje vas očekuju ovoe sedmice, u panici zaključujete da niste obavili niti one vikend-zadatke koje ste sebi zadali?


Ukoliko ste se prepoznali u ovim riječima, tada vam početak sedmice vjerojatno izgleda otprilike ovako: Ustajanje iz kreveta, brzinska kafa, preskakanje doručka, odlazak na posao i – haos može početi, piše educentar.net.

Dobra organizacija pola je obavljenog posla

Čak je i naučno dokazano da nas promjena ritma spavanja tokom vikenda može učiniti umornima početkom sedmice, a kod nekih se osoba taj umor može zadržati sve do polovice sedmice.

No, postoji izreka koja kaže da je dobra organizacija pola obavljenog posla, prema tome vam donosimo načine i male trikove kojima ćete ponedjeljak dočekati spremni, a samim time povećati svoju produktivnost i izbjeći napade panike zbog nagomilanih obaveza .

Unaprijed planirajte ciljeve i zadatke

Kako biste bili sigurni da vladate situacijom, obavezno zapisujte svoje obaveze, sedmične ciljeve i važne sastanke koje te sedmice morate odraditi.

Zapisivanje i vođenje evidencije pomoći će vam da posao prestanete raditi stihijski i preuzmete kontrolu nad svojim vremenom. Ovo ne mora značiti da svoj ponedjeljak planirate prije no što je on počeo, ali nije naodmet izdvojiti pola sata tokom vikenda kako biste se bar okvirno pripremili na ono što vas čeka.

Za početaksedmice birajte zadatke koji zahtijevaju veću pozornost i koncentriranost kako biste rasteretili svoj raspored na kraju sedmice budući da nikada ne znate kakav vam neplanirani zadatak može uletjeti. Stoga bi bilo najbolje da uredsku administraciju, važnu papirologiju i sastanke odradite u prvom dijelu radne sedmice, a kreativne zadatke i brainstorming s vašim timom obavljate u drugom dijelu sedmice kada se već bliži vikend. Ljudi će biti opušteniji, a kreativnost samim time izraženija.

Važno je naspavati se!

Brojna istraživanja potvrdila su da je odrasloj osobi za normalo funkcionisanje potrebno između 6 i 7 i po sati sna. Vjerovali ili ne, nedostatak sna uvelike utječe na našu kreativnost i produktivnost, a naše tijelo najbolje funkcioniše kada ima ustaljen ritam.

Kako biste izbjegli stres zbog ranojutarnjih buđenja ponedjeljkom, savjetujemo vam da ne mijenjate previše svoj ritam spavanja vikendom. Naravno, vikendi su rezervirani za prijatelje, obitelj i druženja, prema tome nitko ne očekuje od vas da da odbijete izlazak s prijateljicama u omiljeni restoran ili propustite bratov rođendan jer preuzimate kontrolu nad svojim životom i odlučili ste biti u krevetu u 10.

Pokušajte vrijeme spavanja i odmora vikendom barem približno uskladiti s odlaskom na spavanje i buđenjem tokom sedmice. Idealno bi bilo da, ukoliko cijelu sedmicu ustajete u 7, subotom pokušate ustati oko 8-8.30h. Tijelo će ostati u svojem ritmu i biti vam zahvalno, a vi ćete u nedjelju navečer osjetiti potrebu za snom .

Dan započnite stvarima koje volite

Ako dan volite započeti velikom šoljicom tople kafe ili čaja, tada vam brzinsko pripremanje toplog napitka i ispijanje istoga u 5 minuta, jer već kasnite na posao, neće pružiti pretjerani užitak. Uključite svoju budilicu 20 minuta ranije kako biste imali vremena za uživanje i opuštanje u svojim omiljenim ritualima.

Pronađite si ono što vam odgovara. Netko početak dana ne može zamisliti bez kafe, a neko bez obilnog doručka koji će mu dati energiju. Što god bio vaš ritul, za njega si osigurajte dovoljno vremena jer ćete u protivnom samo probuditi svoje nezadovoljstvo zbog činjenice da vas je početak sedmice ponovno dočekao nespremnima.

Dan možete započeti tjelovježbom, a samo 10-minutno jutarnje istezanje može vam pomoći da bolje osjećate ostatak dana, izbjegnete glavobolje, bolove u leđima i vratu.

Važno je napomenuti da će svi ovi savjeti imati utjecaja i pozitivnog efekta samo ukoliko ste čvrsto odlučili mijenjati svoje navike.

Postavljanje ciljeva i ranije ustajanje neće imati pretjeranog smisla ukoliko ćete i dalje biti mrzovoljni samim time što ste ranije ustali, a svoje obaveze svejedno ostavili za posljednji tren. Stoga krenite malim koracima, postavljate sebi prvo male ciljeve, a zatim ‘pojačavajte tempo’ sve dok vam određene radnje ne postanu navike.

Bit će to možda „mali korak za čovječanstvo“, ali velik za vas.

(STUDOMAT.ba)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.