Ana Šego za STUDOMAT: Srž studiranja predstavlja širenje vlastitih vidika i sticanje novih znanja
Ana je nedavno bila jedna od počasnih dobitnica Rektorove nagrade za uspjeh u studiranju s izvanrednom prosječnom ocjenom od 5,00.
Rubrika Moja kriiila donosi pozitivne priče iz Bosne i Hercegovine i regiona. Širimo pozitivnu energiju i predstavljamo uspješne mlade ljude koji kroz svoje priče govore o tome šta njima tokom studiranja i karijere “daje krila” i pomaže im u njihovom “pilotiranju” kroz životne avanture.
Upoznajte Anu Šego, ambicioznu studenticu IV godine preddiplomskog studija Prava na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Mostaru. Ana je nedavno bila jedna od počasnih dobitnika Rektorove nagrade za uspjeh u studiranju s izvanrednom prosječnom ocjenom od 5,00. Ova najprestižnija nagrada koju jedan student može dobiti tokom svog akademskog obrazovanja dodijeljena je Ani kao priznanje za njezin trud, znanje i predanost u učenju. Ana je također prepoznata u akademskim krugovima kao jedna od najboljih mladih retoričara s dvostrukim priznanjem svojih oratorskih sposobnosti.
Studentica si Pravnog fakulteta Sveučilišta u Mostaru. Kako si znala da je ovaj fakultet pravi izbor za tebe?
Tako je, trenutno sam studentica IV godine preddiplomskog studija Prava na Pravnom fakultetu Sveučilišta u Mostaru. Za mnoge čak i većinu, budućih studenata i studentica razdoblje pred upise predstavlja jedno liminalno vrijeme gdje je mnoštvo alternativnih mogućnost ponuđeno i često je pronalazak sebe i onoga što jeste poput traženja igle u plastu sijena. Međutim, moram priznati da nikada nisam bila dio te većine niti se susrela sa dilemom takvoga spektra. Naime nikada ni nisam posumnjala da pravo ne bi bio izbor za mene. Ono je jednostavno bio poziv koje objedinjuje sva moja stremljenja i sve ono u čemu težim dosegnuti vrhunac. Stoga je upis pravog fakulteta za mene oduvijek bio neupitan.
Kakav je osjećaj biti dobitnicom Rektorove nagradu za uspjeh u studiranju?
Nagrade obično dolaze kao odlikovanje rada i truda. Stoga je Rektorova nagrada, kao najveće priznanje koje student može dobiti tijekom svojega akademskog obrazovanja, svakako odlikovanje uloženom radu i trudu. Samo sjećanje na trenutak pronalaska odluke o dobitnicima nagrade i iščitavanje vlastitog imena među odabranim kolegama i kolegicama, uistinu budi osjećaj ponosa. Međutim, već u sljedećem trenutku kada shvatite da imate tu čast biti u krugu dobitnika među nekoliko tisućama studenata Sveučilišta, taj osjećaj se pretvara u kako odgovornost tako i obvezu. Stoga danas Rektorova nagrada za mene predstavlja jedno veliko povjerenje koje svakako svakodnevno iznova treba opravdati.
Kako si uspjela održati visoku razinu akademskih postignuća tokom prethodne četiri godine studija?
Kako sam zaključila i na početku upis prava za mene je oduvijek bio neupitan. Stoga je onaj formalni trenutak upisa, sada već daleke 2019. godine, predstavljao samo početak puta jasno zacrtanom cilju. Međutim, put prema cilju nikada nije lagan, traži organizaciju, odricanja i veliki stupanj predanosti. U svemu tome morate pronaći čvrstu stijenu koja će vam u vlastitom uspjehu pomoći pronaći poniznost i omogućiti vam sigurnu plovidbu prema ostvarenju svojih snova. Moja stijena svakako je zacrtan cilj koji mi olakšava balansiranje akademskim obvezama kroz prethodne godine motivirajući me da kada pređem tu jednu postavljenu prepreku shvatim da je ona tek detaljčić beskraja koji tek treba postići.
Dobitnica si i Dekanove nagrade za uspjeh u studiranju. Koliko mladoj osobi sutra na tržištu rada znači akademski uspjeh?
Srž studiranja predstavlja širenje vlastitih vidika i sticanje novih znanja kojima bismo trebali pomjerati granice ne samo osobne prirode već i društvu na korist. U taj proces ulaže se vrijeme te izniman rad i trud koji u konačnici biva ovjenčan akademskim nagradama. Akademski uspjeh društvo prije svega treba sagledavati kroz navedene čimbenike, odnosno kao dokaz svladanog znanja, spretnosti njegove primjene te kao samu superiornost pojedinca u postizanje istoga. Upravo, sve to navedeno uz svijest o težini vlastitoga znanja akademski uspjeh predstavlja za mladu osobu i trebao bi biti relevantan samom tržištu.
Kako si uspjela izgraditi svoje oratorske sposobnosti i koliko su one važne za tebe kao studenticu prava?
Retorika je za mnoge vještina, međutim volim istaknuti da je za mene ona igra slobode. U toj slobodi dozvoljeno vam je lepršavo kretanje oblikovano u jedinstvene jezične strukture koje ako budite dovoljno hrabri možete pretvoriti u samo sebi svojstvene. Izgradnju oratorskih sposobnosti nikada ne bih vezala uz prošlo vrijeme, jer je sama priroda oratorstva sadržana u konstantnom nadograđivanju i usavršavanju pošto bez „igranja slobodom“ nema ni napretka. Da biste se pri tome dobro igrali sa onim lepršavim kretanjem ili pak jednostavnije riječima morate prije svega iste znati osjećati i saslušati sugovornika. Spoj svih ovih komponenti od važnosti je za studente prava. Subjektivno govoreći, omogućava mi spretno snalaženje u polemičnim diskusijama i prilagodljivu interpretaciju što brojne sfere pravnoga zanimanja same od sebe zahtijevaju.
Koji su tvoji savjeti za mlade koji žele upisati ovaj fakultet i šta bi savjetovala studentima i studenticama koji tek započinju svoje akademsko putovanje?
Svim mladim osobama u kojima tinja, pa i ona najmanja, iskra koja govori „pravi fakultet“ pozivam da poslušaju taj skriveni glas u sebi jer je i ta najmanja iskra dovoljna da zapali plamen. Ako se pronalaze među onima čiji jezik je nesputljiv, koji razmišljaju van onih društveno prihvatljivih okvira i koji žele steći jedno visokokvalitetno opće obrazovanje koje im otvara vrata različitim poslovnim prilikama pravo je uistinu ono koji trebaju objeručke prihvatiti. Znam da se na početku studija mladi ljudi susreću sa mnoštvom savjeta i da se nekada lako izgubiti između onoga unutarnjeg glasa i često dosta glasne okoline oko sebe. Stoga ću im samo dati uputu, kojom se i sama vodim, da uvijek budu i ostanu najbolji savjetnici sebe. Niti jedan početak neće biti i nije lagan, ali na tom putu ostanite vjerni sebi i svojim stremljenjima i vjerujem da rezultat neće izostati.
Kako bi opisala svoj pristup učenju i kako si organizirala svoje vrijeme i raspored tokom studija kako bi postigla visoke ocjene?
Disciplina je spona između želje i ostvarenih postignuća. Put ostvarenja traži odricanja i to je, vjerujem svakome studentu, dobro poznata mantra kada je riječ o pristupu i organizaciji učenja. Taj put podrazumijeva posvećenost, ozbiljnost i nadasve ustrajnost a kojih bez discipline nema. Važno je naglasiti da motiv spomenutoga nikada, pa čak niti danas, nisu bile ocjene. Stajališta sam da ocjena za studenta mora biti zadovoljština, ali glavni cilj treba biti stjecanje znanja koje će sutra vas iz mnoštva konkurencije činiti konkurencijom. Kada se vodite izrečenim vrijeme i raspored se sam posloži.
Odakle crpiš inspiraciju?
Jedna neiscrpna inspiracija koja me svakim danom iznova oduševljava i koja uvijek poprima neki novi oblik, neku novu sadržinu jesu uspjesi i dostignuća mladih diljem Bosne i Hercegovine. Čitanje i slušanje o njihovim postignućima kojima prkose i traže svoje mjesto pod ovim nebom uistinu otvara putove nekim novim dimenzijama. S tim, da posebno uživam i srce nekako uvijek posebno zatreperi na uspjehe i dostignuća mojih kolega i kolegica koje doživljavam poput vlastitih i sa kojima uvijek iznova rastem i daju mi energiju i motiv za napredovanjem.
Koji su planovi za budućnost?
Vodim se onom da nije budućnosti ona koja se živi već je sadašnjost ta. Stoga je usmjerenje na sadašnjosti moj primat. Ne niječem da su ciljevi tu. Postavljeni su, jasni su i definirani te istima stremim. Međutim, treba biti svjestan da je jedini put ka njima upravo sadašnjost koju jedino i imamo. Stoga je u skorije vrijeme koncentracija na stjecanju zvanja prvostupnice prave znanosti, a budućnost će već vjerujem govoriti svoje.
Planiraš li ostati u Bosni i Hercegovini?
Napuštanje Bosne i Hercegovine za mene nikada nije bila opcija. Posebice danas u vremenu ovakvih generacije mladih ljudi, koji nepokolebljivo rade na vlastitim uspjesima kontinuirano pomičući vlastite granice pri tome postižući i postavljajući zavidne rezultate. Za iste nesumnjivo vjerujem da će vlastitim imenima i prezimenima ispisati tragove povijesti i da ćemo samo moći tvrditi da smo privilegirani suvremenici istih. Stoga ovo zlatno doba, koje našu zemlju tek očekuje, ne želim gledati iz inozemstva već isto želim živjeti, raditi i stvarati u našoj zemlji.
Šta tebi tokom studija daje “krila”? Tvoja motivaciona poruka za studente i studentice je…?
Moja krila satkana su od beskrajne želje i strasti za ostvarenjem postavljenih ciljeva. Kao takve me uvijek guraju naprijed i traže od mene da u svakom svome postupku dajem maksimum odbacujući minimum kao nedostatan. Međutim valja naglasiti da krila ne lete bez vjetra, a vjetar će se kao i uvijek pronaći čitajući ove retke.
Stoga kolegama studentima i studenticama samo mogu poručiti da kako i u životu tako i u studiranju bez obzira na krila moraju imati svoj vjetar. Pronađite njega i bit ćete korak bliže ostvarenju i naizgled najneostvarivijeg cilja.
Da li društvene mreže pomažu ili ometaju tvoj akademski uspjeh?
Društvene mreže predstavljaju epicentar informacija te lakše no ikada omogućavaju povezivanje i otkrivanje željenoga sadržaja. Putem istih lako je doći do različitih vidova informacija. Posebno za nas studente značajne su one u sferi obrazovanja bilo da se radi o raznim aktivnostima na fakultetu bilo materijalima za spremanje ispita. Iste nipošto ne ometaju moj akademski uspjeh, dapače kao neiscrpni izvor svježih informacija istom samo doprinose. Dobar primjer je i „STUDOMAT“. Čitajući, svakodnevno, o uspjesima mladih ljudi samo pronalazim motivaciju i želju za daljnjim vlastitim napretkom i usavršavanjem.
Rubrika Moja kriiila donosi pozitivne priče iz Bosne i Hercegovine i regiona. Širimo pozitivnu energiju i predstavljamo uspješne mlade ljude koji kroz svoje priče govore o tome šta njima tokom studiranja i karijere “daje krila” i pomaže im u njihovom “pilotiranju” kroz životne avanture.
STUDOMAT.BA