Nekoć su bile uobičajene, danas ih sve rjeđe susrećemo.

Duboko ukorijenjene navike teško umiru. Kako u životu, tako i u našoj radnoj okolini. Pa ipak, ako želimo i u ovim, modernim vremenima ostati konkurentni na tržištu, pored njegovanja tradicije i svih onih stvari koje su nas dovele tu gdje jesmo, moramo biti spremni i na poneku promjenu. U suprotnom, ne idemo naprijed već ostajemo ukopani u mjestu, piše Akta.ba.

Poslovni puls odabrao je nekoliko područja koja traže prilagodbu našeg poslovanja:

Hijerarhija

Prema starom načinu razmišljanja, tvrtke su svoju organizaciju temeljile na piramidalnom obliku, usmjerivši na taj način komunikaciju i snagu od vrha nadolje. To je značilo da direktori drže sve u svojim rukama dok su radnici na dnu bili jednostavni, maleni kotačići ogromnog stroja. Iako je nekima to teško prihvatiti, takav način rada je naprosto – zastario. Moderne tvrtke svjesne su prednosti koje donosi osnaživanje zaposlenika koji su u izravnom dodiru s klijentima.

Fiksno radno vrijeme

Zaboravite na putovanja na posao i boravak za radnim stolom od 9 do 17 sati svaki radni dan. Tehnologija je omogućila zaposlenicima da rade od kuda god i kad god žele, a mudri poslodavci to znaju prepoznati i pritom izvući ono najbolje od svojih zaposlenika. Sami zaposlenici su mnogo produktivniji kada rade u radno vrijeme kada se osjećaju najbolje, tada pružaju najbolje rezultati. Neki jednostavno nisu jutarnji tip osobe i lakše im pada odraditi kasnije te su samim time i korisniji i produktivniji poslodavcu. Sve više tvrtki i poslodavaca prihvaća fleksibilno radno vrijeme kao i rad od kuće, shvaćajući da time ustvari dobivaju bolji radni učinak svojih zaposlenika.

Ured je više od radnog mjesta

Prije tehnoloških inovacija, uredi su imali jednu svrhu – služiti kao mjesto gdje se zaposlenici moraju pojaviti kako bi mogli odraditi posao. To se danas mijenja. Mnoge organizacije smišljaju načine redizajniranja izgleda uredskih prostora čime utječu na zadovoljstvo svojih djelatnika.

Kreiranje razvojnih strategija u koordinaciji sa zaposlenicima

Rukovoditelji kreiraju strategije za razvoj tvrtke i zatim ih, bez da su čuli povratnu informaciju, šalju svojim zaposlenicima kako bi ih realizirali. Zvuči ispravno, zar ne? Pogrešno. Takav način razmišljanja više ne prolazi. Današnje organizacije ne mogu računati ako prethodno nisu uspostavile otvorenu komunikaciju s vlastitim zaposlenicima.

Godišnja analiza rada zaposlenika

Budimo iskreni, nitko zapravo ne voli izradu godišnjih analize zaposlenika, stoga je došlo vrijeme da ih se u potpunosti odbaci ili zamijeni nečim efikasnijim. Voditelji odjela ljudskih resursa takve analize ne smatraju učinkovitima nego vjeruju da iste stvaraju nepotreban stres zaposlenicima. Uostalom, može li jedan sastanak realno prikazati vaša postignuća i uspjeh na radnom mjestu? Umjesto toga, tvrtke – barem one koje razmišljaju unaprijed – češće provode razgovore sa zaposlenicima kako bi imali frekventniju komunikaciju i mogućnost korekcije eventualnih pogrešaka u radu što je prije moguće.