Govor je sredstvo sporazumijevanja, razmjenjivanja ideja, mišljenja i stavova, ali i ostvarivanja interesa kao i sredstvo potvrđivanja.

Obrazovani i ambiciozni ljudi koji teže da u životu ostvare neki cilj, prije ili kasnije se nađu u situaciji da shvate da njihove govorničke vještine nisu na nivou situacije ili okoline u kojoj su se našli. Poslovni, društveni i lični uspjeh, pokazalo se kroz svakodnevno iskustvo, zavisi od sposobnosti govornika da ljudima u svojoj okolini jasno saopšti ko je, šta želi i u šta vjeruje.

Kada su komunikacione vještine u pitanju vrlo je važno biti svjestan svojih prednosti i ograničenja govorničkog umijeća, jer je upravo ono jedan od ključeva uspjeha u svakom poslu. Znati komunicirati govorom znači prenositi svoje ideje i mišljenje drugim ljudima na neposredan način.

Koliko je važno umijeće govora, odnosno verbalna komunikacija najbolje znaju oni koji su zbog manjkavosti te vještine izgubili važne poslovne prilike ili bili poraženi od osoba koje vladaju ovim vještinama. Nisu svi prirodno talentovani govornici i zato misle da samim tim nije ni suđeno da razvijaju taj aspekt komunikacije, ali u tom slučaju treba imati u vidu da i najtalentovaniji ne postiži dobre rezultate bez vježbe. Vježba je osnovni i najjednostavniji način da se razviju govorničke osobine. Današnja retorika traži brzo razmišljanje i tečno izražavanje. Dobru poslovnu retoriku čine prirodni dar govora, elokvencija i duhovna svojstva govornika kao: inteligencija, memorija, ali i improvizacija, moralne pretpostavke. Umjetnost lijepog i pravilnog govornog izražavanja najljepši je dar koji su besmrtni bogovi mogli dati čovjeku prema riječima Kvintilijana, velikog rimskog učitelja govorništva.

U cilju da razvijete svoje govorničke sposobnosti, možete i sami da radite ove vježbe:

1. glasno čitanje tekstova koji su vam na raspolaganju: novinski članci, poezija, tekstovi na Internetu;

2. prilikom vježbe izgovora vodite računa da pravilno akcentujete svaku riječ;

3. čitanje teksta uz naizmjenično mijenjanje brzine čitanja (sporo i brzo izgovaranje teksta);

4. izgovaranje teško izgovorljivih riječi i brzalica;

5. vježba ispred ogledala gdje ćete pratiti svoj stav, držanje tela, gestikulaciju rukama, pogled;

6. vježba pogleda koji treba da je koncentrisano zadržan na slušaocima, a da ne prelazi u gledanje u nekoga, što svakako loše djeluje;

7. pravite pauze od nekoliko sekundi u toku izlaganja;

8. umirite misli prije nego što započnete rečenicu;

9. izbacite poštapalice, jer daju povod da vas sagovornik ne shvati ozbiljno;

10. pazite da se vaša rečenica ne završi upitnikom, već tačkom kako bi bilo jasno da je to vaš stav.

Za razvoj i uspjeh govorničke vještine presudno je znati izabrati prave riječi, izreći ih na najupečatljiviji način, pravim tonom, u pravo vrijeme i pri tome ne biti ni preopširan ni prekratak. Savremena poslovna retorika je u odnosu na klasičnu manje formalna komunikacija, a cilj je tečno i jednostavno izražavanje. Ona podrazumijeva kratke rečenice, tečan jezik, jednostavna tumačenja i neposredan odnos sa sagovornikom. Moć uvjeravanja riječima i gestom razvijaju političari, ali i osobe koje žele biti ozbiljni menadžeri. Dobar govornik mora imati blage manipulativne karakteristike, ali se manipulacijom ne smije služiti kao sredstvom komunikacije, jer će tada umjesto zadatog cilja i uvjeravanja osoba u svoje riječi, izložiti se mogućnosti da bude pogrešno protumačen i odbačen kao manipulator ili lažov. Zato se vježbom i svjesnim korigovanjem manjkavosti u verbalnom izražavanju mogu postići odlični rezultati, što svakako ima za cilj ostavljanje dobrog utiska i jasnog i uspješnog prenošenja svojih ideja i stavova.

(Nikola Kandić / STUDOMAT.ba)

Prethodni članak“Posjeta Sarajevu me podsjeća na važnost mira”
Naredni članakHamdija Subašić u Austriji djedu napravio uređaj za kontrolisanje šećerne bolesti

Hercegovac sa jasnim stavovima koje rado dijeli sa okolinom bez obzira što uvijek nije prihvaćen. Pacifista, zaljubljenik u knjige, muziku, film i ples.