Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Stručnjaci nas stalno upozoravaju kako bismo radi vlastitog zdravlja trebali spavati osam sati, no često spavamo koji sat kraće. Mislimo li kako ćemo nedostatak sna nadoknaditi ili da to i nema nekog utjecaja, čini se da smo u krivu.

Naše lice otkrit će svima oko nas da se radi upravo o tom nedostatku sna, ma koliko mi pokušavali to skriti.

Britanka Sarah Chalmers (46) je na svojoj koži, kao majka troje djece, osjetila što nedostatak sna može činiti našem organizmu. Uz troje djece, ova je žena, kako je rekla, “preživljavala” s minimalno sna. Tek sada, kada dvoje djece ima devet i sedam godina, ima priliku “priuštiti si” osam sati noćnog sna. Bila je sudionica jednog istraživanja koje je provodila londonska Škola spavanja, a čiji su rezultati pokazali da gotovo trećina Britanaca spava samo oko 6 ili čak i manje sati.

Pokazalo se da postoji veza između nedostatka sna i reducirane mentalne i fizičke sposobnosti.

Ovi rezultati potvrdili su i prijašnja istraživanja koja su pokazala da nedostatak sna smanjuje za čak 60 posto sposobnost rješavanja problema, a 40 posto smanjuje mogućnost pamćenja. Naučnici u Norveškoj otkrili su poveznicu između nedostatka sna i niske tolerancije na bol.

Ipak, nisu to jedini zdravstveni problemi na koje nedostatak sna ima negativni utjecaj.

Izraz “beauty sleep” nije nastao bez razloga, tvrdi Guy Meadows, utemeljitelj Škole spavanja. Postoji dugoročna poveznica između sna i mladolikog izgleda i san je jedan od glavnih “ratnika” u borbi protiv preranog starenja, dodaje.

– Kada ne spavate dovoljno, u vašem se tijelu podiže razina kortizola koji “razbija” kolagen koji našu kožu čini glatkom i elastičnom.

Sarah Chalmers ostala je šokirana svojim izgledom tokom istraživanja u kojem je zbog nedostatka sna uvidjela da su se njezine bore u kratkom vremenu još podebljale, a i crvenilo kože povećalo se za 50 posto. Stručnjaci su je upozorili da, ako nastavi i dalje spavati samo šest sati tokom noći, može lako doći i do pucanja kapilara i daljnjeg pogoršanja izgleda uz napomenu: Ako jednu noć skratite san, nemojte misliti da ga sutrašnjim dužim spavanjem možete nadoknaditi.

(Cafe)