
Prosječan poslovan čovjek dnevno dobije preko stotinu e-mailova. Zamislite samo koliko vremena treba da se otvori e-mail, pročita i odgovori na njega. Prema tome stručnjaci predviđaju da će e-mail kakvog danas poznajemo izumrijeti najkasnije do 2021. godine.
Svi koji se bave poduzetništvom i svakodnevno komuniciraju putem e-maila vrlo dobro znatju s kojim se problemima susreću:
Problem broj 1
Dnevno dobivaju preko sto e-mailova i gotovo je nemoguće sve pročitati i odgovoriti na njih.
Problem broj 2
Na većinu vaših e-mailova niko ne odgovara.
U oba slučaja uglavnom je isti uzrok, ljudi jednostavno nemaju vremena pročitati sve e-mailove, a kamoli na njih i odgovoriti u razumnom roku. Vjerojatno bi samo za čitanje elektronske pošte morali zaposliti još koju osobu u vašoj firmi, prenosi x-ica.com.
Sve više firmi i pojedinaca koristi alternativne alate kako bi brže i efikasnije komunicirali. Stručnjaci predviđaju da će e-mail do 2020. godine zamjeniti takozvani hibridi e-maila i razni chat servisi.
Da e-mail polako odumire pokazuju i sljedeći primjeri:
UBER, jedna od najpoznatijih firmi na svijetu, na svojim službenim stranicama uklonila je kontakt putem e-maila i svu korisničku podršku obavlja putem aplikacije. Ovaj trend počele su pratiti i ostale firme jer je ovakav način rada brži i efikasniji.
KINA, najmnogoljudnija zemlja na svijetu ne koristi e-mail. Naravno, pojedini korisnici imaju svoju e-mail adresu, ali većina korisnika u Kini i Indiji koristi novije alate za komunikaciju poput WeChata.
Konstantan rast mnogih servisa za chat dokazuje kako se sve manje korisnika služi e-mailom. Jedan od glavnih trendova u online komunikaciji su sve popularniji chatbotovi. Stručnjaci se slažu kako su oni jedna od najboljih upotreba umjetne inteligencije. Chatbotovi zaduženi za korisničku podršku nisu nervozni, ne mogu se umoriti i ne moraju satima listati more e-mailova kako bi na njih odgovorili.
S prijateljima uglavnom komuniciramo putem Vibera, Messengera ili WhatsAppa, a fotografije uglavnom razmjenjujemo putem aplikacija Instagram ili Snapchat. Sve više poduzetnika za komunikaciju koristi Twitter ili Linkedin.
S obzirom na sve veću nekulturu i neprofesionalnost pojedinaca prilikom komunikacije e-mailovima (od deset e-mailova maksimalno dobijete odgovor na jedan) s pravom se pitamo Je li e-mail danas uopće živ?
(STUDOMAT.ba)
STUDOMAT.BA