Zdravlje: Četiri razloga zašto biste trebali jesti borovnice

Ako volite posuti borovnice po jutarnjoj zdjelici zobenih pahuljica ili po jogurtu, onda imate sreće, jer one sadrže puno hranjivih tvari.


freshly picked blueberries
Foto: Envato

Uprkos tome što su te bobice sitne, borovnice sadrže mnoštvo hranjivih tvari koje mogu pozitivno utjecati na vaše dugoročno zdravlje.

1. Antioksidansi u borovnicama smanjuju rizik od bolesti

Većina voća i povrća snažan je izvor polifenola, antioksidansa koji pomažu u smanjenju upale i borbi protiv slobodnih radikala prisutnih u tijelu. Ako je tijelo usred hronične upale, sklonije je razvoju bolesti. Istraživanje je zaključilo da polifenoli mogu smanjiti oksidativni stres i upalu, što zauzvrat smanjuje rizik od bolesti, prenosi Klix.

Konkretno, borovnice su prepune antioksidansa zvanih antocijanini, za koje je poznato da smanjuju slobodne radikale u tijelu koji dovode do određenih bolesti kao što su kardiovaskularne bolesti, dijabetes tipa 2, pa čak i neurološki pad. Antocijanini također nose pigment zbog kojih borovnice imaju svoju poznatu bogatu plavu boju.

2. Borovnice pomažu u snižavanju lošeg holesterola

Foto: Envato
Foto: Envato

Jedan od specifičnih načina na koji borovnice mogu smanjiti rizik od bolesti je snižavanje razine LDL-a, lošeg holesterola u krvi. LDL holesterol je vrsta holesterola koja se nakuplja u arterijama ako ga ima previše u krvi, a nema dovoljno HDL-a, dobrog holesterola za prijenos LDL-a natrag u jetru. Istraživanje objavljeno u časopisu The Journal of Nutrition otkrilo je da su učesnici koji su konzumirali borovnice prijavili 27 posto nižu razinu LDL holesterola u samo osam sedmica, smanjujući rizik od metaboličkog sindroma i drugih rizika od kardiovaskularnih bolesti.

3. Borovnice su odličan izvor vlakana

Općenito, mnoge vrste bobičastog voća snažan su izvor vlakana. Prema JAMA Networku, konzumacija dovoljno vlakana u prehrani povezana je s manjim rizikom od bolesti i produženjem dugovječnosti zbog načina na koji vlakna stabiliziraju šećer u krvi i smanjuju LDL holesterol.

Jedna je studija čak otkrila da su za svakih osam grama povećanja vlakana u prehrani učesnici mogli smanjiti rizik od smrti (kao i slučajeve bolesti srca, dijabetesa i kolorektalnog raka) između 5 i 27 posto.

Vlakna su također zasitna, što znači da vam pomažu da se duže osjećate sitima. Američko udruženje za srce preporučuje unos najmanje 25 do 30 grama vlakana dnevno za optimalno zdravlje. Jedna šoljica borovnica sadrži oko četiri grama vlakana.

4. Borovnice imaju značajne količine vitamina C

Na kraju, borovnice daju veliki poticaj razini vitamina C u našem tijelu – jedna šoljica sadrži oko 15 posto vaše preporučene dnevne doze. Vitamin C djeluje kao snažan antioksidans koji se bori protiv slobodnih radikala, dok također blagotvorno djeluje na živčani, imunološki, koštani, hrskavični i krvni sistema.