Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Mislili ste da je ovo članak o poslovnim vještinama koje je potrebno usavršiti kako biste napredovali u poslu ili pronašli posao? Nije. Međutim, to ne znači da vam savladavanje ovih vještine neće pomoći i u tome!

1) Kvalitetan san

Noćne ptice, oprez! Iako svoju naviku vidite kao produktivnu, uvođenje rituala koji će vam omogućiti da ne mijenjate dan za noć dugoročno se isplati. Ne zaboravite da su mnogi uspješni poslovni ljudi poznati upravo po tome što su ranoranioci!

2) Empatija

Možete biti disciplinirani, briljantni, čak i zdravi, ali ako ne marite previše za ljude oko sebe i ostale vaše kvalitete lako padaju u vodu.

Empatija je posebno važna u poslu. Sposobnost razumijevanja tuđih potreba čini vas odličnim prodavačem i timskim igračem, a jednako tako imate veću sposobnost sagledavanja šire slike.

3) Upravljanje vremenom

Ovo je jedna od najvažnijih vještina svakog zaposlenika. Sposobnost dobre organizacije u poslu od neprocjenjive je važnosti, kako za vaše poslovne rezultate, tako i za vaše zdravlje. Ne treba spominjati da će i šef biti sretan što sve obaveze odrađujete u zadanim rokovima, a to otvara vrata pregovorima o povišici.

4) Sposobnost traženja pomoći

Odličan zaposlenik nije onaj koji uspijeva sve napraviti sam, već onaj koji zna zatražiti pomoć kada je potrebno.

Razlog je jednostavan: ukoliko ste u stanju zatražiti pomoć ili savjet, manja je opasnost da ćete napraviti propust ili grešku koja bi vas mogla skupo koštati, posebno na radnome mjestu.

5) Dosljednost

Ova osobina ključna je za uspješnost u onome što radite. Ljudi obično naporno rade kako bi dospjeli do svog cilja ili na vrh hijerarhijske ljestvice, međutim ukoliko ne ostanu dosljedno marljivi i predani radu, vrlo lako ostanu bez te pozicije.

6) Pozitivno pričanje o sebi

Nije toliko bitno šta drugi misle o vama, već šta vi sami mislite i govorite o sebi. Zapamtite: kako vi govorite o sebi, tako će o vama govoriti i drugi. Ukoliko ne vjerujete u vlastite sposobnosti, mala je mogućnost da će vas i šef prepoznati kao potencijal.

7) Znati kada treba šutjeti – i držati se toga

Postoji cijeli niz situacija kada je naprosto najbolje zadržati mišljenje za sebe. U poslu, obično se kaže da bi svaki zaposlenik trebao znati ‘birati svoje bitke’.

Ovog se najteže pridržavati kada smo uzrujani ili ljuti. Tada smo skloni izgovoriti i ono što ne mislimo, a kasnije se moramo izvinjavati. Svaki put kada želite nešto reći, najprije duboko udahnite i promislite o posljedicama. Ovo je jedna od težih vještina međutim, ukoliko je uspijete usvojiti, pozitivni rezultati mogli bi vas vrlo ugodno iznenaditi.

8) Slušanje

Toliko toga moramo obaviti: kod kuće, na poslu, u telefonskom razgovoru, tokom priprema za rad na projektu. Budite nježni prema svom mozgu jer su i njegove sposobnosti pravljenja izbora i donošenja odluka na dnevnoj bazi ograničena kapaciteta. Umjesto toga, radije se fokusirajte na aktivno slušanje. Osim što ćete bolje razumjeti tuđe želje i potrebe to će vam olakšati posao, saradnju s kolegama, ukućanima, a imat ćete priliku i vlastite misli smiriti te pronaći odlična rješenja samo zahvaljujući slušanju tuđih sličnih iskustava!

9) Gledajte svoja posla

Nekim ljudima potrebne su godine da savladaju ovu vještinu, a kada u tome napokon uspiju pitaju se koliko bi im život bio lakši da su tako počeli postupati mnogo ranije.

Zabadanje nosa u tuđe (privatne) teme intrigantno je i zabavno, ali u konačnici govorimo o gubitku vaše dragocjene energije i vremena. Šta ste sve mogli napraviti da ste se, umjesto tuđim, bavili vlastitim poslom i planovima?

10) Izbjegavanje ogovaranja

Povjerenje je važno, kako u partnerskim i porodičnim, tako i u poslovnim odnosima. Jedan od najlakših načina da nepovratno izgubite vlastitu vjerodostojnost i tuđe povjerenje jest tračanje.

Sljedeći put kada se nađete u situaciji da neko s vama želi podijeliti sočan trač, ljubazno recite da nemate vremena ili da je riječ o temi u koju se ne želite miješati te informacijama koje ne morate znati.

11) Ovladavanje vlastitim mislima

Kako biste činili ono što želite i postizali rezultate kakve želite, bitno je preuzeti kontrolu nad vlastitim mislima.

Ne kaže se uzalud da privlačimo ono o čemu mislimo. Ukoliko ste svakodnevno zaokupljeni frustracijama i negativnim stvarima, ukoliko vam je čitanje crne hronike ili praćenje vijesti glavna misaona aktivnost, na dobrom ste putu da i svoju svakodnevicu dovedete u depresivno stanje.

Okružite se pozitivnim ljudima, mislima, literaturom, boravite u prirodi, ugodnom društvu i, ako baš morate gledati televiziju, počastite se edukativnom dokumentarnom emisijom ili filmom koji će vas natjerati na razmišljanje. Život je dovoljno težak i bez negativnosti koje nam mediji i filmska industrija svakodnevno serviraju.

(MojPosao.net)

Prethodni članakSenat Univerziteta u Tuzli: “Pozivamo zastupnike u Skupštini da odbiju Vladin prijedlog Zakona”
Naredni članakOstajete budni i učite cijelu noć? Evo zašto je to jako loša ideja

STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.