Ukoliko pišete blog ove pogreške sigurno ne želite napraviti

Način na koji ljubav prema pisanju prerasta u uspješan blog nije nešto što se dogodi preko noći. Ovaj put uključuje napor, upornost i strpljenje, a može biti brži i lakši ako izbjegnete ovih pet početničkih grešaka.


Kid Writting Something
Ilustracija: Envato

1. Korištenje besplatne platforme

Besplatne domene (npr. Anapetrovic.wordpress.org) i platforme za pokretanje (Wix, Blogger) dobro su rješenje samo za početak dok se uigravate. U trenutku kada ste spremni za “izlazak u javnost”, trebali biste imati regularnu domenu i pristojno implementiranu web lokaciju. Ovo je ulaganje koje je potrebno, jer besplatne varijante ne ostavljaju dobar dojam, savjetuje moodiranje.rs.

2. Pišete o gotovo svemu

Lijepo je imati mišljenje o gotovo svemu, ali to ne znači da bi trebalo biti na vašem blogu. Ako na svom ličnom blogu pišete o ishrani, politici, modi, medicini, ostavićete utisak osobe koja “radi sve”. Držite se svoje niše – tema koje su vam bliske i koje vam dobro idu.

Treba izbjegavati i previše ličnih i općih mjesta. Predugi su to uvodi i nabrajanja, rasplinjavanje. Ovo je karakteristično za kulinarske blogove – idete po recept za bubanj tortu, a tu je i domaćica koja priča o tome kako je naučila praviti bubanj tortu jer je njen muž voli, jer je to radila njegova omiljena tetka iz djetinjstva. Vjerujte nam, to nije važno.

3. Niste redovni

Samo blogeri sa velikom i lojalnom publikom imaju luksuz da pišu “kada su u pitanju oni”. Dok ne dođe taj trenutak, stolicu treba “zagrijati”. Nepravilno, neredovno bloganje udaljava vas od pažnje publike i često ćete potonuti u zaborav. Morate zadržati svoju pažnju redovitim objavljivanjem. Svakako će biti najlakše unaprijed napraviti mjesečni plan sadržaja i osmisliti teme. Što se tiče pisanja, ne zaboravite na pismenost. Čitaoca ništa ne odbija poput nepoznavanja gramatike, stilskih i pravopisnih grešaka, “izrezane latinice”.

4. Promocija lošeg sadržaja

Čemu služi briljantan blog post ako ga niko nije pročitao? Ili ako dopre do nekoliko ljudi? Morate izgraditi svoju zajednicu: putem Facebook stranice ili grupe, mailing liste, LinkedIn profila. Dok se ne možete pohvaliti svojoj publici, morate izgraditi odnos s njom, kroz interakciju, komentare. Sadržaj se ne promoviše samo dijeljenjem (što se podrazumijeva), već i plaćenom promocijom (tzv. Bust), saradnjom s drugim blogerima i portalima.

5. Taština je prepreka uspešnom blogu

Definitivno ju trebate zaboraviti ako želite izgraditi uspješan blog. Niste jedini koji piše o određenoj temi i nemate vlasnički list na nju. Druge blogere ne biste trebali gledati kao konkurenciju, već kao kolege od kojih biste trebali učiti, bilo kroz greške i propuste, bilo kroz njihove uspjehe. Suzdržite se od rasprave s publikom. Kritika nije nužno mržnja – ako je konstruktivna, zahvalite se i ne odgovarajte na provokacije.

Također se čuvajte naleta popularnosti: ovo vam ne bi trebao biti povod da poletite i mislite da ste nepobjedivi, već samo pokazatelj da imate dar “zapaliti masu”.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!