Studentsko zdravlje: Može li tehnika disanja poboljšati mentalno zdravlje?

Pravilno disanje nas ne održava samo u životu, nego i pozitivno utiče na naše mentalno zdravlje.


Woman with open arms deep breathing in the beach.
Ilustracija: Envato

Psihologinja Garima Juneja dijeli svoje stavove o tome kako pravilne tehnike disanja mogu poboljšati mentalno zdravlje. Disanje je eliksir za fizičko i mentalno zdravlje, i povezuje duh i tijelo. Disanje intenzivno utiče na naše mentalno zdravlje. Tokom ove pandemije, mentalni mir je jedan od naših glavnih prioriteta da ostanemo zdravi i smireni. Garima Juneja govori o tome kako disanje može poboljšati naše mentalno zdravlje.

U trenutku stresa može se desiti da dišemo pliće nego inače, što znači da disanje nije toliko prirodno koliko mi pretpostavljamo. Intenzitet disanja varira. Stvara se začarani krug stresa u kome dolazi do plitkog disanja što nam stvara tjeskobu i ostavlja nas bez daha. Ali upravo suprotno, ako umirite svoj um i počnete se fokusirati na disanje, poduzećete korake ka unutrašnjem miru, prenosi ultra.ba.

Disanje je apsolutni protuotrov za anksioznost, napade panike, fobije i haos. Ako pogledamo disanje “izbliza”, to je potreba u momentu kada nismo svjesni da nam nedostaje kiseonika.

Disanje iz dijafragme

Dijafragmalno disanje, koje se naziva i “trbušno disanje” ili “abdominalno disanje”, podstiče potpunu razmjenu kiseonika. To je korisna “trgovina” dolaznog kiseonika za odlazni ugljen dioksid.

Ova vrsta disanja usporava rad srca i može smanjiti ili stabilizovati krvni pritisak. Treba da ili legnete ili sjednete i položite jednu ruku na prsa, a drugu na stomak, stomak treba da se podigne dok udišete i spušta se dok izdišete.

Vratite se unutrašnjoj smirenosti

Nakon 3-4 sata ili po potrebi, uključite tajmer na telefonu na 10 minuta, a zatim izbrojite udisaje i izdahe. Ako je njihov broj veći od 23-25, onda plitko dišete.

Naučite duboko disati kako je spomenuto prethodno i zaustavite se neko vrijeme nakon svakog udisaja i izdisaja.

Zamislite vodopad ili cvijet

Zatvorite oči i iskoristite svoju maštu. Vodopad ili cvijet ili vrt ili lice vaše voljene osobe mogu vas vratiti dubokom disanju. Ostanite u tom ambijentu neko vrijeme.

Tehnike disanja ili trening

Započnite dan dubokim disanjem ili treningom koji pumpa srce. Ispuniće vas energijom i srećom. To je pravi način da započnete svoj dan.

Pravilno disanje prirodan je čin da sve stane na svoje mjesto. Vratite se unutrašnjoj smirenosti obraćajući pažnju na svoje disanje, jer sreća diše kada to činite vi.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!