fbpx

Studentski savjeti: Šta da radiš kad ti se ništa ne radi?

Svako s vremena na vrijeme doživi nedostatak motivacije.


Bored student girl reading a book holding her head in hands, looking concentrated, preparing for the
Ilustracija: Envato

Povremeni periodi, kada se ovako osjećaš su sasvim normalni. To može značiti da si pod dodatnim stresom ili da se pokušavaš nositi sa nečim neobičnim u svom životu. Ova osjećanja su privremena i obično nisu ništa ozbiljno. Ponekad mogu biti znak da se trebaš odmaknuti, predahnuti i pustiti da se um i tijelo odmore.

U drugim slučajevima, ovakav dugotrajan osjećaj može biti simptom ozbiljnijih problema poput depresije ili neke druge vrste poremećaja raspoloženja. Ako imaš gubitak interesa za stvari, koje su ti obično ugodne ili osjećaj apatije prema životu uopšteno, koji traje duže od dvije sedmice, obrati se svom doktoru, prenosi ultra.ba.

Ako ti se ovi osjećaji čine privremenijim stanjem duha, postoje neke stvari koje možeš učiniti da bi se osjećao/la bolje i povratio/la motivaciju.

Odmori se

Osjećaj da ništa ne želiš raditi, može biti znak da si pod stresom ili da je u pitanju burnout. Ponekad je pauza i trošenje vremena na brigu o sebi, najbolje što možeš učiniti. Razmisli o tome da prirediš sebi „dan mentalnog zdravlja“ u kojem ćeš otpustiti svoja očekivanja onoga, što misliš da moraš postići.

Umjesto toga, fokusiraj se na stvari koje ti pomažu da se osjećaš obnovljeno i utješno. Prepusti se drijemanju ili uživanju u omiljenoj knjizi. Ključno je provesti ovo vrijeme opuštajući se i dopuštajući duhu i tijelu da se odmore.

Nježno se ophodi prema sebi

Saosjećanje prema sebi, uključuje ne samo ljubaznost prema sebi već i razumijevanje da su tvoja iskustva dio toga, što si čovjek i pazi na vlastite emocije, dobre i loše. Pokazivanje malo saosjećanja i obzirnosti može biti jako korisno za mentalno zdravlje. Istraživanje je pokazalo, da kada ljudi pokažu samilost prema sebi, to može pomoći u ublažavanju negativnih efekata stresa, smanjenju osjećaja depresije i anksioznosti i smanjenju ukupne psihološke tegobe.

Prošetaj

Šetnja kombinuje blagodati vježbanja i provođenja vremena na otvorenom. Pokazalo se da je vježbanje efikasno i u liječenju i u prevenciji simptoma depresije. Istraživanja takođe sugerišu, da provođenje vremena na otvorenom ima širok spektar benefita na mentalno zdravlje. Jedno istraživanje iz 2019. godine, pokazalo je da je kontakt s prirodom povezan s boljim raspoloženjem, pozitivnijim socijalnim interakcijama i srećom.

Kad se osjećaš bezvoljno, obraćanje drugoj osobi može biti sjajan način da se izvučeš iz neinspirativnog načina razmišljanja. Razmisli ko bi mogao biti dobar izvor podrške u ovakvim trenucima. S kim možeš razgovarati, a da može razumjeti tvoje osjećaje? Tražiš li nekoga ko te može slušati ili želiš nekoga, ko te može nadahnuti da se pokreneš? Ponekad ti može biti od koristi samo izlazak i društvo drugih ljudi.

Planiraj nešto

Čak i ako trenutno nemaš motivaciju za rad na nečemu, to ne znači da ne možeš početi stvarati planove za ono što želiš raditi u budućnosti. Istraživanja kažu, da vizualizacija stvari koje želiš raditi pomažu u povećanju motivacije, očekivanog zadovoljstva i očekivane nagrade za te planirane aktivnosti. Ako uradiš nešto poput planiranja putovanja ili neke druge aktivnosti, možeš dobiti nešto čemu ćeš se radovati.

Počni od malih stvari

Kad je riječ o pronalaženju energije za nešto, početak je često najteži dio. Dakle, ako se boriš sa nezavršenim stvarima, započinjanje s nečim malim može pomoći. Umjesto da te preplavi brdo zadataka za koje nemaš energije, odaberi jednu malu stvar koju možeš učiniti – a zatim to i uradi. To može biti odgovaranje na mail, pranje sudova, izbacivanje smeća, plaćanje računa… Nekad samo mala akcija može pokrenuti veće.

Piši dnevnik

Kada se boriš sa teškim emocijama, ponekad može biti korisno pisati o njima. Vođenje dnevnika može biti koristan alat za mentalno zdravlje. Postoje metode kao izražajno pisanje ili terapija pisanjem. Ovaj pristup je prikazan u raznim studijama, kako bi pomogao smanjiti krvni pritisak, ublažiti simptome anksioznosti i smanjiti simptome depresije.

Pronađi šta ti najviše odgovara

Možda pomenute stvari kod tebe neće funkcionisati, potraži nešto što hoće. Neke strategije koje ti mogu pomoći u danima, kada ti se ništa ne radi:

  • Popis koraka potrebnih za postizanje cilja
  • Popis muzike koja te nadahnjuje
  • Fokusiranje na pozitivne misli
  • Čitanje knjige ili slušanje audio knjige
  • Kuhanje ili naručivanje omiljenog obroka
  • Vježbanje dubokog disanja
  • Meditiranje

Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!