Studenti iz regiona razvijaju moderne verzije džezve, pogledajte kako izgledaju

Studenti iz regiona osmislili modernu džezvu.


Foto: Grazia

Ponukani željom da tradiciji uživanja u svježe mljevenoj kafi, koju mnogi nazivaju i turskom kafom, doda dozu modernog dizajna koji će u ovaj mnogima omiljen ritual unijeti još malo užitka i ljepote, Barcaffè je polovinom prošle godine studentima Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu dao u zadatak da osmisle novu i modernu džezvu!

Advertisements

Četrdeset je studenata pod budnim okom mentora Ivane Fabrio, Nine Bačun, Andree Hercog, Mladena Orešića i Nike Pavlinek tokom semestra istraživalo porijeklo, tehnologiju izrade i historija upotrebi džezve, te osmislilo savremenu interpretaciju ovog popularnog i neizostavnog predmeta svakoga kućanstva.

Foto: Grazia

-Zadatak je bio dizajn malog uptrebnog predmeta tzv. džezve koja pretpostavlja kontekst u
ritualu ispijanja kafe, vodeći računa o značenju predmeta za pojedinca, o tomu je li on za osobnu ili zajedničku upotrebu u privatnom ili javnom miljeu. Studenti su trebali osmisliti i nove vrijednosti u funkcionalnom, dekorativnom i emotivnom smislu imajući na umu sam ritual dok istodobno poštuju materijal, raspoloživu tehnologiju i iskustvo korisnika, rekla nam je Ivana Fabrio dodavši da su ciljevi bili da se studenti upoznaju s osnovnim predznanjima o procesu formalnog i simboličkog oblikovanja sitnog upotrebnog predmeta kao proizvoda, sa zadanim zahtjevima za poštivanjem materijala te odnosa forme, značenja i funkcije.

O tomu kako su mentori vodili studente od ideje do nacrta konkretnih upotrebnih predmeta govorila je za Graziu i Nina Bačun objasnivši da dizajnerski rad ima svoje uporište u praksi, te da proces dizajniranja počinje s analizom konteksta vezanog uz konkretni zadatak, istraživanjem historijskih, kulturoloških, gospodarskih i tehnoloških okolnosti koje utiču na razvoj ne samo proizvoda već i ljudskog iskustva vezanog za pravljenje i ispijanje kafe, prenosi Grazia.

-U tu su analizu uključena i čula, odnosno čulni doživljaj koji su studenti dokumentirali kroz asocijacije i njihov vizualni prikaz, kaže nam Bačun.

Nakon analize postojećih džezvi i rituala vezanih uz ispijanje kafe, uslijedio je indeks dizajna, analiza postojećih proizvoda na tržištu. Temeljem zaključaka istraživanja studenti su zatim napravili kreativnu sintezu i svoju reakciju kroz nekoliko idejnih rješenja.

Advertisements
Foto: Grazia

-Najprikladnije rješenje u odnosu na mogućnosti i tehnologiju izvedbe, ekonomičnost i racionalnu upotrebu resursa, potrebe klijenta i tržišni uspjeh odabire se za razradu i izvedbu u modelu, objašnjavaju dalje mentorice te navode da je posljednja faza kreativnog procesa razrada idejnog rješenja koja obuhvata izvedbene nacrte, razradu konstrukcije i razne tehnike vizualizacije predmeta.

-U procesu izvedbe dizajner sarađuje s tehnologom, naručiteljem i drugim eventualno potrebnim suradnicima. Istovremeno se razmišlja o implementaciji na tržište, brendingu, ambalaži i oglašavanju – koje se razvija u saradnji s dizajnerima vizualnih komunikacijama i drugim suradnicima, završava Fabrio.

Tako su mentori među radovima preko 40 studenata odabrali 20 najboljih, a sada će žiri u sastavu Tihana Taraba, nagrađivana produkt dizajnerica i članica uspješnog dizajn studija Grupa, Sanja Bencetić, izvanredna profesorica na kolegijima Industrijski dizajn, Metodologija dizajna, Ergonomija i Inkluzivni dizajn, te Krešo Marin, Barcaffèov direktor razvoja odabrati finaliste.

Foto: Grazia

Finalisti će se potom predstaviti javnosti putem Internet stranice Velika scena, a glasovi publike primat će se unutar perioda od mjesec dana. Ovo nije prvi puta da Barcaffè i Atlantic grupa sarađuju s mladim ili etabliranim dizajnerima i umjetnicima, ali i širokom javnošću.

Naime, Velika scena je i osnovana kada je sestrinska tvrtka Grand kafa u BiH tražila posebno dizajniranu šoljicu kafe koja simbolizira uživanje u Sarajevu, filmskome festivalu i omiljenom toplom napitku. Osam najboljih radova po mišljenju stručnog žirija bilo je izloženo pred publikom jednog od najvećih festivala u regiji, kao i na Internet stranici Velike Scene, a publika i posjetioci stranice iz cijele regije odabrali su tri najbolja rješenja čiji su autori osvojili nagrade.