Savjeti: Nekoliko navika koje prakticiraju uspješni ljudi

Koliko je bitno da dan počnete zdravim i korisnim navikama, toliko je važno i kako ćete provesti ono dragocjeno vrijeme pred spavanje.

03.01.2016.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

U nastavku pročitajte kojih se navika pridržavaju uspješni ljudi – oni koji ustaju ranom zorom i završe pola dnevnih zadataka još prije nego što većina skuha prvu jutarnju kafu, piše Lifehack.org.

1. Sat vremena čitanja pred spavanje

Microsoft milijarder Bill Gates je strastveni čitalac. Svake noći pred spavanje provede sat vremena čitajući knjigu – bez obzira na to da li su u pitanju političke teme ili aktuelni događaji. Dobrobiti čitanja su brojne, ne samo da stječemo novo znanje, već se na taj način oslobađamo stresa i unapređujemo memoriju. Studija Univerziteta Essex iz 2009. godine pokazala je da samo 6 minuta čitanja dnevno ublažava nivo stresa i do 68 posto. Druga britanska studija pokazala je je čitanje poput vježbi za mozak – u starosti se smanjuje kognitivni pad u prosjeku za 32 posto.

2. Što dalje od elektronskih uređaja

Moćna Arianna Huffington, 64-godišnja glavna i odgovorna urednica, i suosnivač elektronskog medija Huffington Post, strastveni je zagovornik isključivanja elektronskih uređaja pred spavanje. Ona svake noći prije nego što legne u krevet, telefon ostavlja u drugoj sobi, kako joj ništa ne bi remetilo san.

Huffington savjetuje da barem na 60 sekundi nakon buđenja ne uzimate telefon u ruke – meditirajte, molite se, dišite duboko, uživajte u samom sebi.

3. Šetnja

Direktor Buffera voli da prošeta neposredno pred spavanje. Šetnja mu pomaže da ne razmišlja o poslu i preusmjeri misli na neke druge stvari. Poznato je da je šetnja dobra za zdravlje, ali postoji još nekoliko dobrobiti hodanja za koje možda niste znali.

Jedna studija je pokazala da šetnja podstiče kreativnost – pravi nalet ideja. Recimo, ukoliko imate neki problem koji ne uspijevate da riješite, jedna večernja šetnja pomoći će vam da se opustite i natenane razmislite – možda vam se javi rješenje i brže nego što se nadate.

4. Meditacija

Bez sumnje, Oprah Winfrey uspijeva da ide u korak sa svojim brzim i prezauzetim načinom života, tako što pred spavanje ne preskače seansu meditacije.

Studija iz 2014. godine koja je obuhvatila 19.000 slučajeva meditacije, došla je do jednostavnog saznanja – meditacija ublažava stres, anksioznost, depresiju i bol.

5. Tajming za kreativnost

Još 2006. godine Vera Wang je otkrila svoj ritual pred spavanje – ona dizajnira, barem konceptualno, ako ne bukvalno. Ponekad, tišina noći može da bude savršen tajming za kreativnost, čak i nakon radnog dana.

Dakle, ukoliko ste ranoranilac, često vaše najsjajnije ideje mogu da se jave pred spavanje. Istraživači vjeruju da je to istina, jer je mozak noću pod manjim pritiskom, te vam na pamet mogu pasti potpuno drukčije ideje.

6. Planiranje narednog dana

Glavni i odgovorni American Expressa voli da upravlja svojim vremenom. Prakticira da pred spavanje odredi barem tri zadatka koja treba da obavi sutradan, tako da ujutro čim ustane i pojavi se na poslu, odmah zna od čega da krene.

(Radiosarajevo.ba)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.