Savjeti: Kako preživjeti ispitni rok?

Još jedan ispitni rok je pred nama, ništa manje važan od ostalih, možda još bitniji jer od njega zavisi koliko će nam ljeto biti opušteno i koliko će nas ispita sačekati u septembru za uslov.

13.01.2018.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

Maratonsko učenje, infuzija od kafe i energetskih pića, frka i panika… Sve je to sastavni dio svakog ispitnog roka, ali mora li biti uvijek tako?!

Pokušajmo ovog puta nešto drugačiju taktiku za preživljavanje ispitnog roka!

Potrebno vam je vrijeme! To je nešto čega morate biti svjesni. Ma koliko god se trudili da nešto zbrzate, za učenje, kao i sve ostalo u životu, potrebno je vrijeme. Zato na prvom mjestu počnite da učite na vrijeme, a drugo ne stvarajte dodatni pritisak u želji da sve završite što prije. Ukoliko znate da je pred vama dan kada ćete morati dobro da zagrijete stolicu, započnite ga rano ali bez stresa, doručkujte, obavite svoju jutarnju rutinu, odradite trening, i onda krenite sa učenjem. Primijetićete da vam je tako mnogo lakše da učite i da se posvetite učenju.

Naspavajte se. Svima se desilo da provedemo noć učeći ili da tokom priprema za rok zaista malo spavamo uvjereni da je to žrtva koju moramo platiti za položene ispite. Ali tu griješimo, i to mnogo! Šta više, činimo sebi kontrauslugu. Bez dobrog odmora noću i sna, kao da ništa nismo ni naučili. Prvo bićemo konstantno umorni i iscrpljeni. Zar mislite da ćete tako premoreni moći da date 100% od sebe i narednog dana? S druge strane, bez sna ne postoji ni mogućnost da naučeno zapamtimo jer nespavanjem ne dozvoljavamo da se dogodi takozvani proces konsolidacije pamćenja. Više o tome pisali smo u tekstu “Noćno učenje ne pomaže”.

Pravilna ishrana. Još jedna od katastrofalnih grešaka koju studenti prave tokom ispitnog roka jeste upravo to što zaboravljaju na pravilnu ishranu. Naravno da je lakše gricnuti nešto na brzinu, naručiti neku brzu hranu, popiti sok ili neko energetsko piće jer nam naravno “nedostaje šećera” ili “energije”. Ali sve to ide nama na štetu. Malo se potrudite i pokušajte da održite svoju rutinu kada je riječ o ishrani. Umjesto brze hrane spremite neki brzi kuhani obrok kao alternativu, grickalice pune soli i šećera zamijenite zdravim grickalicama. Bez adekvatnog unosa energije, kako možete očekivati da vaše tijelo i um budu apsolutno spremni za sve ono što ih očekuje na ispitima?!

Ne preskačite treninge. Ukoliko se bavite nekim sportom ili ste rekreativac, nikako ne preskačite treninge! Iako mislite da ćete to vrijeme uštedjeti i utrošiti ga na učenje, zapravo ta pauza u vidu rekreacije dobro će vam doći da se regenerišete i povratite snagu i koncentraciju. Svaki oblik fizičke aktivnosti će vam sasvim sigurno razbistriti “mozak” nakon čega ćete biti ponovo spremni da nastavite učenje.

Ne zaboravite pauze. I naravno najvažnija stvar, nikako ne preskačite pauze ukoliko želite da preživite ovaj ispitni rok. Nemojte provesti dan iscrpljujući se do posljednjeg atoma snage. Sasvim je uredu da s vremena na vrijeme ostavite knjige po strani, opustite se i napravite pauzu. Iskoristite je onako kako god želite i radite ono što vas opušta, bilo da odgledate epizodu omiljene serije ili izvedete psa u šetnju… Neće se desiti ništa katastrofalno zbog toga što ste se usudili da na trenutak podignete glavu.

I ne zaboravite, ispitni rokovi dođu i prođu, život se nastavlja i nakon njih.

(Studentski život)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.