Privlačite li ili odbijate prijatelje: Što o vama otkriva profilna fotografija na Facebooku?

U 21. vijeku nijedna tema nije prebanalna za istraživanje. Studija naučnika sa Univerziteta u Pennsylvaniji pokazuje da fotografije i slike doista vrijede više od hiljadu riječi.


U studiji se analizira širok spektar obilježja fotografija kao što su boje, estetika, emocije, prisutnost lica i izraz lica. Koristeći ove krijerije, naučnici su otkrili povezanost određenih karakteristika fotografija s “big five” modelom osobnosti – ekstraverzija, otvorenost, ugodnost, savjesnost i neuroticizam, prenosi mojfaks.com.

Koristili su veliki uzorak od više od 60 hiljada osoba i postojeće, najnovije metode predviđanja, a sve to kako bi došli do psihološke procedure za profiliranje koje bi korisnicima omogućilo bolje povezivanje fotografija s njihovom “online osobom”.

“Ekstroverti uživaju u interakciji s drugima, postižu snažnu grupnu prepoznatljivost i vidljivost i percipira ih se kao energične osobe. Zbog ovoga ekstrovertirani ljudi koriste profilne fotografije na kojima su i drugi ljudi te one koje izražavaju pozitivne emocije”, piše u rezultatima istraživanja naziva “Analyzing Personality through Social Media Profile Picture Choice” (Analiziranje osobnosti pomoću odabira profilne fotografije na društvenim mrežama). “Visoko osviješteni korisnici uglavnom su uredniji i preferiraju planirane obrasce ponašanja. Ovo bi moglo rezultirati prihvaćanjem normi kad je u pitanju poželjna profilna fotografija, kao što je na primjer fotografija frontalnog prikaza osobe.”

Nadalje, otvorene osobe sklone su odabirati nekonvencionalne fotografije i poze, što odražava općenitu težnju ovih osoba za novim i umjetničkim. Neuroticizam se povezuje s negativnim emocijama što se također reflektira u odabiru profilnih fotografija.

Naučnici su se usredotočili na proučavanje profilnih fotografija zato jer one reflektiraju utisak o nama koji želimo prenijeti drugima, a ako mislite da druge možete prevariti odabirom fotografije za koju smatrate da bi uspješno “sakrila” vaš neuroticizam ili slične negativne karakteristike, varate se.

Iako vam društvene mreže omogućavaju da oblikujete vlastitu osobnost pa čak i malo uljepšate ono što drugi vide, dokazi pokazuju da korisnici mreža ovakve pokušaje ipak doživljavaju kao produžetke nečije osobnosti, tvrde naučnici.

Kažu da su algoritmi mogli predvidjeti nečiju osobnost s čak 65%-tnom točnošću.

Ukratko, evo što o vama govori vaša profilna fotografija na Facebooku:

–  Savjesnost je karakterna osobina koja se povezuje s urednošću, planiranim ponašanjem i disciplinom. Ovakve osobe biraju šarene, prirodne i jarke, svijetle fotografije na kojima su nasmijane i uglavnom se se doimaju sretnima.

– Ekstraverzija je osobina koju karakterizira angažiranost prema vanjskom svijetu. Ovakve osobe često biraju oštre, jasne, šarene profilne fotografije koje prikazuju više mladih i mladolikih osoba, a jako rijetko one na kojima nose sunčane naočale (koje se pak povezuju s introvertima).

–  Ugodnost je osobina koju karakterizira društvena harmonija i suradnja. Ugodne osobe često biraju mekane, natrpane, manje estetski privlačne fotografije iako iz njih zrače pozitivne emocije kao što su radost i sreća.

– Neuroticizam se povezuje s izražavanjem negativnih emocija i emocionalne nestabilnosti stoga ovakve osobe uglavnom koriste jednostavne, bezbojne fotografije na kojima se razaznaju negativne emocije i boje. Izraz lica često je zatvoren, a učestale su i fotografije sa sunčanim naočalama iako prevladavaju one na kojima se lice uopće ne vidi.

– Otvorenost se dijeli u podkategorije “intelekta” i “otvorenosti prema novim iskustvima”. Otvorene osobe biraju privlačne fotografije koje su umjereno šarene, ali su na njima izraženi kontrast, oštrina i zasićenost bojama, a izbjegavaju zamućene fotografije. Također često pokazuju širi spektar emocija na svojim fotografijama.

No, što je s privlačenjem novih prijatelja? Jesu li vaše fotografije privlačne ili odbojne drugima?

Druga studija sa Univerziteta York u Torontu pokazala je da su ljudi najzainteresiraniji za ljude koji na fotografijama imaju širom otvorene oči, ovalan oblik lica, smiješe se i imaju smeđu kosu. Nadalje, ljudi su skloni osobe koje nose pulovere okarakterizirati kao pristupačne.

Manje su privlačne osobe koje na fotografijama iskazuju negativne emocije, imaju crnu ili kratku kosu, nose šešir ili sunčane naočale, što su sve karakteristike introvertiranih, neurotičnih i neugodnih osoba.

(STUDOMAT.ba)


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

STUDOMAT
STUDOMAT je najveća internet zajednica studenata i mladih u regionu osnovana 2012. godine, namijenjena studentima i mladima u potrazi za informacijama o studiju i dodatnoj edukaciji, stipendijama, studentskim poslovima, smještaju i ostalim temama koje su interesantne studentima i mladima.
X