Ovo su namirnice na kojima će vam tijelo zahvaliti

Način ishrane je ključan za dobro funkcioniranje organizma i održavanje zdravog duha u zdravom tijelu. Koje namirnice će vam u tome pomoći? Pročitajte u nastavku.


Donosimo vam listu povrća i voća, koje se ne nalaze na skupim spiskovima dijetalne ishrane, ali vašem tijelu omogućit će bolji rad, a samim tim i zdraviji život vama.

1. Mrkva

Mrkva nam je svima vrlo dobro poznata još od dana kad smo bili djeca, jer mame koje nas ne napominju da je trebamo jesti kako bismo ojačali svoj vid. Ovo je dijelom i tačno, jer mrkve sadrže karoten, a to je supstanca koja se u našem tijelu pretvara u vitamin A. On nam pomaže da budemo otporniji na infekcije.

Kratki savjet: Da bi mrkva otpustila što više vitamina A, isjeckajte je i polijte suncokretovim uljem prije nego je pojedete – svježu.

2. Borovnice

Voće, a kao i povrće “modre boje” je više nego učinkovito u očuvanju našeg zdravlja. Ni borovnice nisu izuzetak, imaju veliki broj hranjivih vitamina, koji održavaju kožu lijepom i zdravom, ali i igraju ogromnu ulogu u očuvanju dobrog vida.

3. Paprike

Paprike pomažu pri smanjenju kolesterola. Odličan su izvor vitamina A, C i E, koji osim što doprinose očuvanju od infekcija, djeluju kao antioksidansi i pojačavaju imunitet, također održavaju kožu i kosu mladalačkom i lijepom.

Savjet: Ukoliko trebate podići imunitet, a nemate limuna, možete ga zamijeniti paprikama, jer sadržavaju približnu količinu vitamina C.

4. Zelena salata

Zelena salata pomaže pri sprječavanju tijela da dobije određene srčane bolesti. Također podižu željezo koje ima važnu ulogu u proizvodnji crvenih krvnih zrnaca, a i pomaže i očuvanju normalnog rada metabolizma.

5. Orašasti plodovi

Imaju veliku količinu vlakana, što zaista pomaže našoj koži da ostane lijepa i glatka. Umjesto da se izlučuju kroz našu kožu, orasi pomažu osipima, gljivicama, te drugim neugodnostima kože da se izvuku iz naših tijela uz pomoć vlakana. Odlični su i hranioci naše kose.

6. Banane

Banane sadrže otporan škrob koji nam daje osjećaj punoće i smanjuje apetit usporavajući pražnjenje našeg želuca. A oni sadrže i pektin koji pomaže da se riješimo toksina iz naših tijela. Bogate su vitaminom B6 i B12, te snižavaju visok nivo šećera u krvi.

7. Jaja

Kokošija jaja sadrže 12 osnovnih vitamina: A, D, E, H, K, skupinu B (B1, B2, B3, B4, B9), ali i brojne druge, u manjim količinama. Žumanjak jajeta ima toliko vitamina D koliko i riblje ulje. Kokošija jaja također su bogata aminokiselinama i zapravo igraju ključnu ulogu u izgradnji naših tijela na pravi način.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!

Ajla Bašić

Studentica sam Pravnog fakulteta Univerziteta u Sarajevu. Svestrana osoba, a pored prava posebice se interesujem za književnost. Pišem, a moji radovi su nagrađivani, te objavljeni u nekoliko zbornika i časopisa. Zaljubljenik sam u svaki vid umjetnosti, a lično smatram da je "umjetnost - sve što nas okružuje".
X