fbpx

Ne mogu više da učim: Sedam tipova odmora koji nam trebaju svima

 Ne mogu više da učim: Sedam tipova odmora koji nam trebaju svima

Ponekad spavati duže jednostavno ne djeluje.

Da li vam se ikad desilo da ste pokušali nedomjestiti nedostatak energije spavanjem – samo da se nakon buđenja i dalje osjećate iscrpljeno? Da vam otkrijemo tajnu: spavanje i odmor nisu jedna te ista stvar, iako često imamo tendenciju da brkamo ta dva pojma.

Idemo kroz život misleći da smo se odmorili jer smo se dovoljno naspavali – ali u stvarnosti zanemarujemo ostale tipove odmora koji su nam prijeko potrebni. Rezultat je društvo  visokoproduktivnih, i hronično umornih  pojedinaca. Patimo od nedostatka kvalitetnog odmora, i zbog toga smo stalno bez energije

Odmor treba biti jednak restauraciji u sedam ključnih područja vašeg života:

1. Fizički odmor

Prva vrsta odmora koji nam treba je fizički odmor, koji može biti pasivan ili aktivan. Pasivni fizički odmor uključuje spavanje i drijemanje, dok aktivni fizički odmor podrazumijeva restorativne aktivnosti poput joge, istezanja i masaže, koje pomažu u poboljšanju cirkulacije i fleksibilnosti tijela.

2.  Mentalni odmor

Druga vrsta odmora je mentalni odmor. Znate li tog suradnika koji svaki dan započinje posao s ogromnom šalicom kafe? Često je razdražljiv i zaboravljiv, a teško se koncentrira na svoj posao. Kad noću legne na spavanje, često se bori da isključi mozak dok mu razgovori iz dana ispunjavaju misli. I uprkos tome što je spavao sedam do osam sati, probudi se s osjećajem kao da nikada nije otišao u krevet. Ima deficit mentalnog odmora.

Dobra vijest je da ne morate napustiti posao ili otići na odmor da biste to popravili. Zakažite kratke pauze koje će se odvijati svaka dva sata tokom vašeg radnog dana; ove pauze mogu vas podsjetiti da usporite. Možete držati i bilježnicu pored kreveta kako biste zabilježili sve mučne misli koje bi vas držale budnima.

3. Senzorni odmor

Treća vrsta odmora koji nam treba je senzorni odmor. Jaka svjetla, računarski ekrani, pozadinska buka i više razgovora – bilo da su u uredu ili na Zoom pozivima – mogu uzrokovati da naša osjetila budu preplavljena. Tome se možete suprotstaviti tako jednostavnim postupkom kao što je zatvaranje očiju na minutu usred dana, kao i namjernim isključivanjem elektronike na kraju svakog dana. Namjerni trenuci senzorne deprivacije mogu početi uklanjati štetu koju nanosi pretjerano stimulirajući svijet oko nas.

NASTAVITE ČITATI OVAJ ČLANAK

NAREDNA STRANICA »

Možda te i ovo zanima?