Ne izlaziš vani i gasiš TV? Ovo su najčešće greške koje većina studenata pravi 24 sata prije ispita

 Ne izlaziš vani i gasiš TV? Ovo su najčešće greške koje većina studenata pravi 24 sata prije ispita

Nema televizije, nema interneta, nema spavanja – samo bubanje, predoziranje kofeinom i upitna higijena jer već neko vrijeme boravite u zatvorenom prostoru? Što ako su sve ovo velike greške koje vam zapravo odmažu?

Iako svi znamo da je kampanjstvo jako stresno, a nekad i opasno po psiho-fizičko zdravlje, istina je da većina studenata ipak pripada ovoj kategoriji. A kad se već kreće “5 do 12”, jasno je da ovakva drastična strategija za sobom povlači neke drastične i dramatične navike i tehnike učenja, piše mojfaks.com.

Kako piše Picmonic na svome blogu, iako su mnogi studenti skloni ovakvim ekstremnim metodama učenja, one vam zapravo više odmažu nego što vam pomažu na putu do uspjeha. Evo koji su to najčešći načini na koje studenti kampanjci griješe.

Manjak sna

Danima prije ispita iscrpljujete se “allnighterima” – ne spavate ili spavate jako malo, cijelu noć ste budni, a liježete tek kad se vani razdani ili kad se onesvijestite od umora i onda imate genijalan plan – naspavati se dan prije ispita. Neće ići! Tijelu je potrebno nekoliko dana da ujednači ritam spavanja i buđenja stoga ne čekajte dan prije ispita da biste se naspavali. Ukoliko ste promijenili bioritam, ne očekujte da ćete noć pred ispit otići ranije na spavanje i naspavati se prije sutrašnjeg “velikog dana”, zapravo bit ćete još umorniji!

Osim toga, nakon cjelodnevnog učenja tijelo će se odmoriti nakon barem sedmosatnog, kvalitetnog sna. Kratki drijemeži i spavanje po sat-dva uz neprestano “snoozanje” alarma neće odraditi svoje i omogućiti vašem tijelu, ali i mozgu (koji vam je jako, jako potreban na ispitu) da se oporave. Iako mnogi imaju naviku da noć prije ispita ostanu budni, upravo je tu noć najvažnije iskoristiti za dobar san i odmor.

“Bubanje” dan prije ispita

Istraživanja pokazuju da učenje dan prije ispita zapravo šteti studentima jer opterećuje kratkotrajnu memoriju što može utjecati na dugoročnu memoriju i uzrokovati miješanje naučenog gradiva. Studenti često povećavaju opseg gradiva koje moraju dnevno savladati kako se dan ispita približava, ali djelotvornija je zapravo obrnuta metoda: smanjite količinu gradiva za učenje i vrijeme koje provodite učeći kako biste smanjili količinu stresa koji i bez loših tehnika učenja dovoljno naraste prije samog ispita.

Osuđujete se isključivo na zatvoreni prostor

Zaključavanje u sobu ili osuđivanje na čitaonicu tokom pripreme ispita može vas dodatno umoriti, ali i negativno uticati na vaš imunitet stoga obavezno napravite nekoliko kraćih pauza na otvorenom. Izdvojite sat vremena za šetnju, sjedite na bicikl i napravite par krugova ili sjedite na kavicu s prijateljima na neku terasu – ali ne pretjerujte što se vremena koje ćete potrošiti na druženje tiče.

Zatvoreni prostori i manjak kisika mogu vas dodatno uspavati pa će vam pauze na otvorenom razbistriti misli i razbuditi vas za dalje učenje. Odmak od gradiva također pomaže vašem mozgu da sistematizira sve nove informacije koje ste pročitali i naučili.

Bježite od TV-a kao vrag od tamjana

Nitko ne tvrdi da nije pametno za vrijeme učenja ugasiti televizor ili boraviti u prostoriji bez televizora kako vam isti ne bi remetio koncentraciju i pažnju, ali potpuno izbjegavanje nema smisla i stvara vam dodatni psihološki pritisak. Stvar je u samokontroli!
Važno je, u pauzama od učenja, priuštiti si vrijeme za kratki predah i uživanje – ovo može biti i nagrada za savladano poglavlje, uspješno izvježbane zadatke ili napisanih nekoliko stranica seminara. Naravno da to ne znači da bi trebali početi s gledanjem nove sezone omiljene serije, ali laganija komedija ili epizoda serije po izboru dan prije ispita bit će dovoljna da vas opusti, skrene vam misli sa stresnog dana i – kao i svaka pauza – pomogne u sistematiziranju novih informacija u vašemu mozgu.

Predoziranje kofeinom

Iako je “natakanje” kofeinom dio opće kulture unutar studentske populacije (posebice tokom ispitnih rokova), ideja da velike količine kofeina pomažu zapravo je pogrešna. Neki studenti osjetljiviji na kofein unosom većih količina osjećaju negativne nuspojave kao što su drhtanje ruku, pojačano znojenje, nemogućnost koncentracije, osjećaj da im cijelo tijelo “bridi” i sl., što su sve učinci potpuno suprotni onima koji nam tijekom učenja trebaju.

Najpametnija je strategija za vrijeme rokova piti kafe koliko i inače pijete jer je svaka promjena prehrane prije polaganja ispita rizična jer će prilagodba na nove navike dodatno iscrpiti vaš organizam.

(STUDOMAT.ba)

Možda te i ovo zanima?

Osvoji kafe aparat!

Želiš osvojiti vrhunski Caffe Vergnano aparat za kafu, mjesečnu zalihu kafe i spremno dočekati nove ispitne i fakultetske izazove?