Anksioznost je simptom, alarm koji govori da osoba nije više u stanju potiskivati i kontrolisati neka osjećanja, kako je to dosad radila. Može se javiti u raznim oblicima i ispoljiti na različite načine, ali sve što nam tijelo u tom trenutku govori jeste da se pripremimo za nešto neočekivano. Donosim vam nekoliko savjeta kako da prebrodite ovaj nepoželjan osjećaj.

1.Nikada ne budite sami

Što više vremena budete provodili sami, razmišljajući o svom problemu, to će se on činiti većim i nepobjedivim. Kada podijelite ono što vas muči sa nekim kome vjerujete, to će vas spriječiti da „zaglavite“ u svojoj glavi zajedno sa negativnim mislima. Npr., ako se nađete pred novim izazovom, kao što je polaganje ispita, povežite se s nekim ko je to već prošao ili ko ima neke informacije koje vam mogu pomoći u savladavanju materije, pa i samog ispita, a upravo te informacije su zlata vrijedne, jer ih nećete pronaći u knjigama, priručnicima, niti će vam ih reći profesor.

2.Pazite šta jedete i vježbajte

Svako podnosi anksioznost na drugačiji način. Neko pred ispit, pod uticajem nervoze, ili jede previše, ili se izgladnjuje. Nijedno od to dvoje nije dobro. Trebate sebi obezbijediti dovoljne količine ZDRAVE hrane, dakle, bez previše šećera ili kofeina, sa dovoljno proteina, vitamina, ugljikohidrata i zdravih masnoća. Kada vježbate, vaš mozak otpušta endorfin, hormon sreće, koji proizvodi osjećaj euforije, povećava zadovoljstvo te suzbija fizički ili psihički bol.

3.Pobijedite u igri prije nego što ona uopšte počne!

Vi možete definisati vlastiti uspjeh i reducirati osjećaj tjeskobe planirajući unaprijed i postavljajući ostvarive ciljeve. Kada postignete cilj, vaš mozak prirodno blokira strah i tjeskobu, a kada nešto unaprijed isplanirate, nepoznato postaje manje strašno. U vašem procesu planiranja, veoma je važno da situaciju koja vam predstoji, vizualizirate. Kada to uradite, steći ćete osjećaj povezanosti i poznatog sa izazovom koji vas tek čeka. Zatvorite oči i idite korak po korak kroz bitan dan; u koliko ćete se sati probuditi, šta ćete doručkovati i obući, kada ćete izići iz kuće, da li ćete do ciljnog mjesta doći pješke ili tramvajem, s kim ćete doći u kontakt kada stignete itd. Zamišljanje ovih koraka, aktivira vaš mozak na isti način kao da ste ih već iskusili.

4.Uzmite dan samo za sebe

Priuštite sebi nešto opuštajuće i zabavno. Držite svoje misli okupiranim stvarima koje nemaju nikakve veze sa vašom tjeskobom. Kada se vaš mozak (psiha) „dobro provodi“ i postiže uspjeh, on nema vremena ni mogućnosti biti anksiozan.

5.Izgradite poštovanje!

Poštovanje nije automatsko niti zagarantovano, ono se „zarađuje“ i počinje od prvog dana vašeg ozbiljnijeg djelovanja. Počnite od vaše pojave; dobra higijena i urednost su izuzetno važni, jer svi ljudi stiču prvi utisak na osnovu vanjskog izgleda. Kada ste u tome uspjeli, svoju ličnost, koju ste naravno prethodno pravilno oblikovali, predstavite polako i nenametljivo. Više nego što pričate, slušajte! Tretirajte svaku osobu sa baš istom količinom interesovanja, bez obzira na njihov status. Svoje stečeno znanje prezentirajte bez ustručavanja, ali skromno, kako se niko ne bi osjećao manje vrijednim, jer vi ne znate, možda baš kolega koji sjedi do vas na predavanju, ima istu muku kao i vi. Ovako ćete steći samopouzdanje te nećete imati razloga sumnjati u vaše sposobnosti.

Ukoliko pronađete funkcionalan recept za borbu protiv anksioznosti, ne samo da ćete je pobijediti, već ćete postati kvalitetniji član društva sa iskustvom koje će danas-sutra pomoći nekome drugom. Promijenite sebe kako biste promijenili svijet!

(Emina Dedović / STUDOMAT.ba)

 

Prethodni članakKo je #Neželjena ?
Naredni članakStipendije za Međunarodnu ljetnu školu Seggau 2018.

Stomatolog u progresu, koji se perom i nadom bori protiv životnih nedaća.