fbpx

Kako ograničiti vrijeme provedeno na društvenim mrežama?

U vrijeme ispitnih rokova vrlo je važno da smanjimo vrijeme provedeno na društvenim mrežama.


Svako od nas se vjerovatno ovo pitao u jednom trenutku i imao makar okvirni plan da skrati vrijeme provedeno na besciljnom skrolovanju Facebooka, Instagrama, Snapchata ili sve popularnijeg TikToka i to vrijeme provede produktivnije. U ovom tekstu ćemo pokušati da vam predstavimo neke od mogućnosti za uspješno rješavanje ovog problema i trajno „odljepljivanje od ekrana“, piše najstudent.com.

Koristite vremensko ograničavanje aplikacija

S obzirom na to da nam je posrednik za većinu vremena provedenog na društvenim mrežama telefon, prvi savjet bi bio korištenje vremenskog ograničavanja aplikacija. Ovo bismo savjetovali onima koji lakše funkcionišu sa unaprijed zadatim granicama i vole da imaju unaprijed zadate okvire. Iako većina današnjih pametnih telefona ima ove mogućnosti integrisane u svoj sistem, poneki nemaju i biće potrebno da skinete odgovarajuću aplikaciju. Android i Apple imaju različite mogućnosti u ovoj sferi, ali svakako niko ne ostaje uskraćen za korištenje ovog rješenja.

Blokirajte sajtove dok učite/radite

Sljedeća opcija se tiče skretanja pažnje sa učenja ili posla. Vjerovatno ne postoji niko ko u toku pisanja seminarskog rada nije otišao „samo da provjeri nešto“ na Facebooku i neplanirano ostao tamo više nego što je želio. Srećom, ima rješenja i za ovu vrstu distrakcije! Ekstenzije za brauzere Strict Workflow i StayFocusd blokiraju sajtove koje ne želite da vidite dok radite. Jednostavnim klikom na ikonicu aktivirate ove dodatke i možete da se posvetite mirnom periodu bez nepotrebnog skretanja pažnje.

Digitalna detoksikacija

Digitalni šabat ili digitalna detoksikacija je još jedan način za kreiranje dodatnog slobodnog vremena za porodicu i prijatelje. Nazvano po jevrejskom i hrišćanskom običaju tokom kojeg ljudi apstiniraju od posla i posvete se porodici, ova vrsta digitalnog običaja se svodi na to da u potpunosti izbjegavate korištenje društvenih mreža tokom vikenda. Posvetite se drugim stvarima poput hobija i dragih ljudi u tom periodu, a na početku radne sedmice će vas sve mreže čekati tamo gdje ste ih ostavili.

Isključite notifikacije

Jednostavno, a izuzetno korisno rješenje bi bilo i da isključite notifikacije. Da, znamo da zvuči banalno i očekivano, ali začudili bi se koliko ljudi jednostavno nikada ne promijeni automatski podešene notifikacije na aplikacijama koje koriste, uključujući i društvene mreže. Dodajmo na to i želju da „počistimo notifikacije“ kako nam se ne bi gomilale na ekranu i dobijamo konstantno gledanje u ekran i provjeravanje društvenih mreža.

Korisno rješenje bi bilo odabrati jednu ili dvije aplikacije koje smatrate jako važnim i na njima ostaviti notifikacije, dok ih u isto vrijeme na ostalim onemogućite. Takođe možete ostaviti notifikacije omogućene samo na aplikacijama za slanje direktnih poruka (Messenger, Viber, Whatsapp…) dok ih onemogućite na onim koje bi vas obavještavale o lajkovima, komentarima i sličnim informacijama.

Na kraju ne postoji savršen recept za ograničavanje vremena provedenog na društvenim mrežama i svako ko čita ovaj tekst će vjerovatno primeniti pomalo od svakog od ovih rješenja. Svi poznajemo sebe i najbolje znamo koje od rješenja će nam najviše pomoći u povratku u realni svijet. Između ostalog, pomoći će nam da sačuvamo svoje mentalno zdravlje i umanjiti stres.


Sviđa ti se objava? Podijeli je sa prijateljima!