Jeste li zaista produktivni ili samo nasjedate na ovih sedam mitova?

Da li ste zaista produktivni? Pročitajte sedam najvećih mitova o tome...


To do list, organize plans, projects, checklist, Productivity Works. Woman writing to do list. Close

Jeste li produktivni? Na internetu postoje brojne stranice  sa savjetima kako biti produktivan. Ima jako puno dobrih savjeta, ali i onih koji vas više koče nego pomažu. Stratego.hr je naveo sedam najvećih mitova o produktivnosti:

1. Radite više sati

GLEDAJ STUDOMAT.TV

TVoj vodič kroz studentski život!

Sigurno ste više puta pomislili da ćete u više sati obaviti više posla. To je naizgled logično, ali najčešće nije istina. Ako radite dodatne sate ili učite više, vjerojatno ćete biti iscrpljeni od već dugog radnog dana i biti iznimno neučinkoviti. Možda i uspijete obaviti malo više posla, ali često taj rad može čekati sljedeće jutro, kad ste odmorni i spremni. Oprezno kontrolirajte vaše radno vrijeme, i pazite da se ne naprežete previše bez potrebe.

2. Bolje radite pod pritiskom

Mnogi ljudi sebe uvjeravaju da rade bolje pod pritiskom i čak traže namjerno takve situacije kako bi obavili zadatke. Iako ova taktika ponekad zna biti korisna, uglavnom ju nije mudro prakticirati. Dodavanjem pritiska u radni dan povećavate si razinu stresa. Stres negativno djeluje na vašu produktivnost i zdravlje, zato ga morate što više izbjegavati. Malo pritiska može vas motivirati, ali u većim količinama bit će vam iznimno štetan za zdravlje i život.

3. Multitasking vam povećava učinkovitost

Ovo također možete intuitivno zaključiti. Ako možete puno obaviti radeći jedan zadatak, zamislite koliko bi mogli radeći dva ili više! Ali u stvarnosti, multitasking može biti katastrofalan. Stalno usmjeravate pažnju i misli s jednog zadatka na drugi, što znači da u biti svakom zadatku dodjeljujete samo pola vašeg potencijala.

Čak ni u savršenom sistemu multitaskinga, ne biste nimalo povećali produktivnost, jer skakanjem s jednog zadatka na drugi gubite učinkovitost.

4. Pauze su gubitak vremena

Dovoljno duga pauza iznimno je bitna u svakom radnom danu. Pauze umanjuju stres i osiguravaju da budete mentalno i fizički spremni obaviti zadatke pred sobom. Svatko tko tvrdi da su pauze gubitak vremena u dubokoj je zabludi. Zapravo bi većina trebala uzimati i dulje pauze nego dosad.

5. Postoji univerzalan sistem produktivnosti

Svi smo različiti. Od zvanja do osobnosti, svaka osoba se razlikuje od druge. Stoga jedan sistem za produktivnost ne može biti učinkovit za sve. Pronađite režim koji vama odgovara, eksperimentirajte i isprobavajte razne načine, dok ne dođete do pravog. Nemojte dopustiti da vam drugi govore što je najbolje za vas, samo vi to znate. Uložite vrijeme i pronađite svoj sistem za produktivnost, isplati se.

6. Čisto i uredno radno mjesto pomaže vam da ostanete organizirani

Uredno radno mjesto nije nužno za organiziranost. Posve je moguće biti jako organiziran i u neurednom okruženju i obrnuto. Sve ovisi o osobi. Ako volite da su vam stvari čiste i uredne, držite ih takvima. Ako vam to nije bitno, nemojte se truditi.

7. Bolje je sve obaviti sam nego tražiti pomoć

Trebate se truditi obaviti što više sami, ali ako trebate pomoć, nemojte se libiti tražiti ju. Većini šefova draže je da ih se pita za pomoć nego da se nešto obavi krivo. Isto tako ako vas netko upita za pomoć, pomognite ako možete, jer ćete povećati produktivnost i kolegi. Znate za što ste sve sposobni, nemojte pokušavati bespotrebno nadilaziti vlastite mogućnosti. To najčešće loše završi.

Sljedeći put kad vidite ili čujete ovih 10 savjeta, zanemarite ih. Klonite se naizgled logičnih mitova i budite svjesni njihovih posljedica. Tako ćete biti produktivniji.